Gå til innhold

Endelig grom lyd


CoilOver

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Moldvarp

Du kan jo skaffe deg ein katalysator fra ein bil med STOR motor.. ;)

Det burde vere bedre flyt gjennom den, enn orginalen..

Men eg var under inntrykk av at kat'n som er på biler med sr20de motoren var rimeligt bra..??

 

Sett at katten er i god stand skal visstnok sr20de kattene være svært bra effektmessig. Bakpotten derimot er høvelig tett

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ronnyprimera

primeraeksosanlegg.gif

 

Ser forholdsvis likt ut.. Har du rappa tegningen fra ein Nissan manual, eller fra mekonomen side for eks??

Det i 90 graders svingen virka ikkje heeeelt identiskt.. Så langt så det gjelder opphengs punkter og sånn..

 

Bakpotta virka rimeligt lik.. 3 opphengspunkter, og flensen svinger litt oppover.. !

 

Bare målestokken det er tegnet i virka ikkje helt likt.. ( bakpotta såg faktiskt lengre ut på den tegninge du har)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er likt som mitt tilhengerfeste er det såre enkelt og fjerne den utstikkende kroken jaffal...

 

Hos meg er det 2 bolter... bruker en 19 fast og 1 skralle med 19 pipe... Gjort på 5-10 minutter.. Pluggen svinger eg bare bak, og fester den med den 1'ne bolten...

 

Men vist du ikkje vil ha hengerfestet i det hele tatt sånn lett tilgjengelig til en eller annen gang du skal ha ei stor seng med deg hjem fra Ikea.. så kan du skrue av hele skiten...

Den hoved "stanga" (firkant røret) som kroken henger i, og som er festet på bilen er TUNG!!!! (blir sikkert nesten tilsvarende 10 hester mer på bilen uten den;) )

 

Eg brukte ca 30 minutter og montere heile skiten på min bil.. (det er med det elektriske)

Så vist ikkje skruene dine henger som bare pokker.. så burde du klare og ta det av på rundt den tiden der..

Du må ta av bakfangeren forresten.. noe som og er forholdsvis enkelt.. (på min bil jaffal) ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å dra dette litt off topic, men RonnyPrimera, hvor fikk du de klare blinkersa dine bak fra?

Fulgt instruksene på g20style.com, eller er det noe som er kjøpt eller egenhendig fikset?

Tips? Erfaringer?

Og ja, jeg ser at den GX'n ved siden av har det også ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

Sorry for å dra dette litt off topic, men RonnyPrimera, hvor fikk du de klare blinkersa dine bak fra?

Fulgt instruksene på g20style.com, eller er det noe som er kjøpt eller egenhendig fikset?

Tips? Erfaringer?

Og ja, jeg ser at den GX'n ved siden av har det også ;)

 

Det skal vel være orginalt går jeg ut i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Apropos GX'n... Hehehe.. snakk om lite sugerør!!! (forskjellen er jo heeelt enorm)

 

Hey. hey, hey!!!

 

Her disser vi ikke GX okay??! Makan altså...

 

Angående kat. bytte. Spurte litt rundt om det til kjerra mi. Tenkte på litt annet eksos system og greier jeg også vettu. Fikk høre at kat'ene i Primera skal være laget for opp mot 200hk.

 

Nå er jeg ikke sikker, men hørt er hørt...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by WhipeOut

 

Hey. hey, hey!!!

 

Her disser vi ikke GX okay??! Makan altså...

 

Angående kat. bytte. Spurte litt rundt om det til kjerra mi. Tenkte på litt annet eksos system og greier jeg også vettu. Fikk høre at kat'ene i Primera skal være laget for opp mot 200hk.

 

Nå er jeg ikke sikker, men hørt er hørt...

 

Sorry farr!! :D

 

Mente ikkje og disse..! Eg har jo bare ein 1.8 selv, med heilt standard eksos anlegg.. Det var bare forskjellen som var så stor..! (eg har sånn comfort modell og.. ikkje så mye sportsligt her i gården nei :( )

 

Men du får vel sjekke opp om kat'n på 1.6 og 2.0 liter'n er den samme! ;)

 

1.6 og 1.8 liter'n på den derre modellen eg har tror eg er samme.. (bildene er heeelt like til 2.0 literen og, men om det er samme delene aner eg ikkje..)

Greit og vite at kat'n duger...! Bare til og bytte og styre på med resten!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår