Gå til innhold

Endelig grom lyd

CoilOver

Anbefalte innlegg

Da er tilhengerfestet tatt av. Det var først 2 bolter (18mm) som måtte fjernes.

Så enda et par bolter litt lengre oppe (16mm). Den siste var vanskelig å komme til, pga. støtfangeren.

45 min gikk med. Festet kontakten med strips bak støtfangeren.

Originally posted by Moldvarp

Vist det er likt som mitt tilhengerfeste er det såre enkelt og fjerne den utstikkende kroken jaffal...

Hos meg er det 2 bolter... bruker en 19 fast og 1 skralle med 19 pipe... Gjort på 5-10 minutter.. Pluggen svinger eg bare bak, og fester den med den 1'ne bolten...

Men vist du ikkje vil ha hengerfestet i det hele tatt sånn lett tilgjengelig til en eller annen gang du skal ha ei stor seng med deg hjem fra Ikea.. så kan du skrue av hele skiten...

Den hoved "stanga" (firkant røret) som kroken henger i, og som er festet på bilen er TUNG!!!! (blir sikkert nesten tilsvarende 10 hester mer på bilen uten den;) )

Eg brukte ca 30 minutter og montere heile skiten på min bil.. (det er med det elektriske)

Så vist ikkje skruene dine henger som bare pokker.. så burde du klare og ta det av på rundt den tiden der..

Du må ta av bakfangeren forresten.. noe som og er forholdsvis enkelt.. (på min bil jaffal) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Moldvarp

Sorry farr!! :D

Mente ikkje og disse..! Eg har jo bare ein 1.8 selv, med heilt standard eksos anlegg.. Det var bare forskjellen som var så stor..! (eg har sånn comfort modell og.. ikkje så mye sportsligt her i gården nei :( )

Men du får vel sjekke opp om kat'n på 1.6 og 2.0 liter'n er den samme! ;)

1.6 og 1.8 liter'n på den derre modellen eg har tror eg er samme.. (bildene er heeelt like til 2.0 literen og, men om det er samme delene aner eg ikkje..)

Greit og vite at kat'n duger...! Bare til og bytte og styre på med resten!

Men hvis 1,6'en har kat som går opp til 200hk, så nekter jeg å tro at 2, 0 literen har noe dårligere...

Bare en tanke...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by WhipeOut

Men hvis 1,6'en har kat som går opp til 200hk, så nekter jeg å tro at 2, 0 literen har noe dårligere...

Bare en tanke...

Såg liksom ikkje for meg at 1.6 kat'n var for 200hk.. Har hørt mye om at biler med sr20de maskinen har gode kat'r.. Og ein bil med 140-150 hest som har ein katt som takler fint 200hk må jo reknes som at den har ein "god" katalysator!? E du ikkje enig?

Så eg antok at han hadde hørt at det var kat'n til 2 liter maskinen som var god for 200 hest, og derfor sa eg at det hadde vore greit og sjekket om 1.6 og 1.8 maskinen faktiskt har den samme kat'n som 2 literen!!

(Det er jo noe som sikkert kan variere på årsmodeller og!?)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte nylig 2.5" effektanlegg hos svendsen på bilen min.

Jeg ba om at det ikke skulle bråke så mye at man hørte det på andre siden av byen... men det er akkurat det det gjør!

Jeg dro tilbake og klaget og spurte om det var mulig å få en litt mer diskrèt lyd, men han sa det var enten eller.. altså "full lyd" eller "ikke lyd"...

Er det ikke mulig å få til en mellomting? Er ekstremt irriterende å ligge på motorveien i 120-130 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også 2,5" defektanlegg på fredagen fra Svendsen. Bråker nesten ingen ting, bare litt pen "Porche drønning" på tomgang og litt pen drønning mellom 2250 og 3250 omdreinger, mens eller overdøver KN filteret deffektanlegget... (hvertfall inni bilen..) Er egentlig ganske fornøyd...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvem som selger komplette anlegg til Primera (P10)?

Ikke Svendsen, blir for langt unna...

Skal skifte bakpotta snart, og tenkte kanskje jeg skulle skifte hele anlegget mens jeg først var igang.

Får se ann litt, kanskje det bare blir bakpotta, men det blir det vel ikke så mye lyd av...

Hvilke merker gir god lyd?

Skal ikke ha noe som bråker for jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider