Gå til innhold

Volvo 242 Twinturbo

Ranger emnet

JKT!

Anbefalte innlegg

Gud jeg ELSKER den bilen.......den er så rå......jeg ska åsså ha svart 242...bare så dere veit det...;) :D :D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min blir seende helt lik ut som den der,utenom breddinga,de kanalskjørtene eller hva no enn er å jeg ska ikke ha 86 speil....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sladde_guttn

På twin turbo motorer gir den ene turboen like mye trykk som den andre. På Bi-turbo motorer gir bare den ene turboen trykk på hall gass f.eks og den andre ligger bare og venter på at du gir full gass, da går begge for fullt! Sånn som jeg har forstått det ivertfall.

Hørt at folk har en kompressor å en turbo for å få den effekten....ikke 2 snurrer!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Hørt at folk har en kompressor å en turbo for å få den effekten....ikke 2 snurrer!!

Det stemmer nok det med å sette på både kompressor og turbo, men jeg leste en artikkel i bilsport for noen år siden å da forklarte de forskjellen mellom Bi-turbo og Twin turbo. Og det var slik de forklarte forskjellen ivertfall!

87 Volvo 240 GL B230K

240 = GO 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han som bygget bilen solgte den for 160.000kr..

det dyreste under ombyggingen hans, tror jeg var girkassen faktisk :p

han kjørte orginal volvo 960 motor, men senkte komp. ved å dreie.. resten av innmaten skal være orginal 960 motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oeb

242svart%20copy.gif

Den der har også sekser med to turboer.

Er ikke helt sikker på hvor den er fra, hører det var Meldal eller noe sånt?

Den var på rånertreffet i Trondheim for ett par uker tilbake ihvertfall, sammen med en lys blå 240 med 16v og turbo.

Sykt pen 242 ass!!!

Er de peneste felgene jeg har sett på 240!!! er det noen som vet noe navn på de der?? er d volvo felger eller?

Volvo 240, 1988, b230f (støvsuger), hvite blinkers,

Lenke til kommentar
Del på andre sider