Gå til innhold

Volvo 242 Twinturbo

Ranger emnet

JKT!

Anbefalte innlegg

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei ikke rett. du leste det av en post. "oi" så vanskelig..

"det nederste drevet er vel bare ett "støttehjul" for regreima tenker jeg.. vis det ikke har noe med tenning å gjøre da.

motorn har jeg ikke snøøøring på.. wild guess, 850 5'er"

altså.. for det første. er 5'ern rødblokk? for det andre. hvor er den femte sylinderen? for det tredje. kjenner du til den b204 og b234 veit du at de har utvendig oljepumpe

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

altså.. for det første. er 5'ern rødblokk.

For det første: Volvo sine rekkefemmere er "hvitblokker". Den første i en serie av veldig mange forskjellige hvitblokk-motorer.

EDIT: For det andre, betegnelsen "Twin Turbo" og "Biturbo" sier absolutt ingenting om hvordan turboene er koblet. Den sier utelukkende at det er snakk om TO turboer. Uansett, hvis de er "seriekoblet" slik som i Mazda RX-7 og Toyota Supra, heter det gjerne "Sequental turbo" altså, sekvensiell turbolading. Men ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

altså.. for det første. er 5'ern rødblokk? for det andre. hvor er den femte sylinderen? for det tredje. kjenner du til den b204 og b234 veit du at de har utvendig oljepumpe

biln min er orange.. ble ikke levert sånn.. got it? lakk finnes..

har desverre ikke x-ray syn så jeg ser innmaten i motoren.

og desverre, kjenner ikke til den motoren så jeg viste ikke at det var utvendig pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

noen som har nummer og årstall på det bilsport bladet med 242'n??

14/15 2001!?!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

biln min er orange.. ble ikke levert sånn.. got it? lakk finnes..

har desverre ikke x-ray syn så jeg ser innmaten i motoren.

og desverre, kjenner ikke til den motoren så jeg viste ikke at det var utvendig pumpe.

I get the point ;) hehe >;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Syk-Racing

Bi-turbo = en stor og en liten turbo,dn lille starter fra null av,og den store starter på rundt 3500omd på en s4 2.7 ivertfall.Og twin turbo = to like turboa som starter likt og funker likt hele tida....

Bi-Sekvensiell-Lading for å være pirkete.

Bi og twin betyr bare 2!

Edit: Ser at mr.ryeng skrev det samme lenger opp.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider