Gå til innhold

Volvo 242 Twinturbo

Ranger emnet


JKT!

Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er det det lønner seg og montere 2 stk like turboer??

 

Er det best og montere 1 turbo på 2 sylindere eller begge turboene fra alle sylinderene??

 

Litt vanskelig og se på bildet tidligere i Posten.....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

For det første: Volvo sine rekkefemmere er "hvitblokker". Den første i en serie av veldig mange forskjellige hvitblokk-motorer.

 

jeg gikk rundt å trodde 960 motoren ble utviklet før 850 motoren?

960 motoren ble iallefall utviklet i sammarbeid mellom Porsches ingeniører på weissach senter (eller hvordan man staver det) og volvo.

 

Alle nyere volvomotorer er basert på det designet, sier mine pålitelige kilder.

 

mao. kom 850 motoren før 960 motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twin-Turbo må turboene wære like, Bi-Turbo behøver de ikke det, der skal det bare være to.

Kunne tenkt meg en 2.8 eller 3.0 V6, med (forskjellige)bi-turbo,

På 2.8i skal det ikke mer enn 0,3 bar til for å få 240 hk

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Twin-Turbo må turboene wære like, Bi-Turbo behøver de ikke det, der skal det bare være to.

Er det vanskelig å lese? Det finnes INGEN sammenheng mellom bruken av Bi- eller TwinTurbo ifht. hvordan de er koblet, eller hvor store de er.

 

EDIT: Det kom meg for øret at Volvo var først ute med sekseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Er det vanskelig å lese? Det finnes INGEN sammenheng mellom bruken av Bi- eller TwinTurbo ifht. hvordan de er koblet, eller hvor store de er.

 

EDIT: Det kom meg for øret at Volvo var først ute med sekseren.

Har nok lest ja...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Dette var en annerledes løsning! Bør bli brukbart med effekt i denne;)

PICT1214.JPG

 

hmm viss ikke alle rørene på grenrøret er like lange vil d jo ikke bli noe spess til flow da? da er d et dårlig bygget grenrør, men han satser vell på å ta d igjen me en extra turbo:P

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahahaha! Arti arti... Ingen som blir enige. Når de blir det, så kommer det en ny inn og ødelegger alt sammen :D

Den personlige meningen er: samma faen, det er 2 turboer! Hehe, har sett en gammel chevy med 8 turboer... Finn navn til den! :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår