ha|||on Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Hvordan går man fram for å få årsprøvekjennemerker? Hvor mye koster det? Krav? Vurderer å kjøpe en utollet bil som driftingprosjekt, men jeg trenger skilter nå og da for testing og frakting. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 mener det koster 20-30k i aaret, men du maa ha en grunn til for aa faa de, hvis du eier et verksted/import firma ol. saa kan du faa dem:) var det svaret du var ute etter? Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 20-30k??? hehehe.. har et sett liggende i skuffen jeg og de er dine for 15! løp og kjøp.. Du må ha et firma med org.nr, søke politiet om skraphandler bevilgning, når du har fått den må du søke biltilsynet om årsprøvekjennemerker, de koster en årsavgift (2250?) og en tusing(800) i tillegg mener jeg å huske. forsikring med full kasko betaler jeg 6500,- for. såå.. kom med 20-30 pr sett og jeg skal raskt og enkelt bli en rik mann:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Ok, takker! :) Kan dette firmaet være et hvilket som helst firma, eller må det ha et forretningsområde som har med bil å gjøre? Gjelder kaskoforsikringen uansett hvilken bil du hekter skiltene på? Vil jeg kunne få en kaskoforsikring til samme pris som deg (19 år, ikke tidligere hatt forsikring, har alt på foreldre)? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 først må du starte et firma(koster kr..) som er bilrelatert(hvorfor skulle du ellers ha behov for skilter??) så må du søke om å få de(ikke alltid garantert) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Husk at du uansett ikke får kjøre en ufortollet bil ubegrenset på prøveskilt. Man får tre dager dispansasjon når den kommer til landet. Utenom dette må man søke spesielt. Vet om en som kræsja en ufortolla Cobra replica med sånne skilt, og det ble dyrt... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 det er ikke noen restriksoner på utollede biler. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Quicksilver det er ikke noen restriksoner på utollede biler. Det var det jeg trodde også... Så lenge man har betalt mva. (men ikke andre avgifter) må det jo være greit?! Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 jepp men det har blitt veldig vanskelig å få Årsprøvekjennemerke.. jeg har endelig klart å få det :D betalte forskikring, garanti og årsavgift i dag å skal hente skiltene til uka :D Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Quicksilver det er ikke noen restriksoner på utollede biler. Da er det vel jeg som har misforstått noe... mulig det var momsen som ikke var betalt i det tilfellet jeg nevner. Er denne bilen det er snakk om btw... http://www.automuseum.no/album_cat.php?cat_id=2 Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Det er ikke anbefalt å krasje med skiltene da det er helt sykt høy egenandel. En kamerat har sånne skilter, men de er det kun ansvar på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Dette er jo grunnen til alle bilene med prøveskilt. Behøver ikke tolles inn. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Men ved leige av vanlig prøveskilt blir man jo spurt om reg.nummer... hva svarer man om bilen er ufortollet import?? Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 chassi nr Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by Finepix Men ved leige av vanlig prøveskilt blir man jo spurt om reg.nummer... hva svarer man om bilen er ufortollet import?? Vi snakker, som topic antyder, om årsprøvekjennemerker her, og det er litt annerledes. Sånne i metall, som importører og forhandlere har. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg