Gå til innhold

chip

Ranger emnet


darkwih

Anbefalte innlegg

Originally posted by darkwih

 

takker å bukker :) har alleredet startet søket :)

 

Ifølge en side jeg kom over en gang så har 2E motoren(2,0 8v) en bensinkutt funksjon fra fabrikk, noe som chip vil kurere, dermed gi "litt" mer enn en "vanlig" 2,0l ville fått ved chipping.

Orginalt er ikke denne motoren noen racer, par sek raskere en 1,8 på 0-100, men skal som sagt bli noe bedre med chip.

 

Men, hvis du chipper, invester i en kam først, gir mer for pengene:)

 

Edit: Fant siden: http://www.vwteamgti.com/teknisk/motor/8v/8v.htm

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

 

Ifølge en side jeg kom over en gang så har 2E motoren(2,0 8v) en bensinkutt funksjon fra fabrikk, noe som chip vil kurere, dermed gi "litt" mer enn en "vanlig" 2,0l ville fått ved chipping.

Orginalt er ikke denne motoren noen racer, par sek raskere en 1,8 på 0-100, men skal som sagt bli noe bedre med chip.

 

Men, hvis du chipper, invester i en kam først, gir mer for pengene:)

 

Edit: Fant siden: http://www.vwteamgti.com/teknisk/motor/8v/8v.htm

 

 

har ingen anelse hva kam er ? :) med 200 og etteler annet vinkel. når jeg tenker på ordet kam er det ikke noe til bil vi snakker om :)

 

Siden jeg bor i bergen har jeg funnet denne siden

http://www.bilelektronikk.no/

 

Noen som har efaring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg et søk på eBay.de du.

Der kjøpte jeg min.

Men det er ikke allverdens du får ut av en motor uten turbo, ved bruk av en slik chip...

Skal du gjøre noe seriøst, bør du bytte luftfilter, eksos og kam først. Og siden få noen til å programmere en chip spesielt til din bil.

 

Kam = kamaksel (den tingen inne i motoren som bestemmer åpne- og lukketider til ventilene)

 

Jeg mener at i hvert fall på min bil er det ikke verdt å bruke 5000,- på chip uansett. Da ville jeg heller byttet motor :D

 

2L 16V turbo eller VR6 (turbo) hadde jo vært noe...

 

Du kan muligens bytte topp + innsprøytning og sitte igjen med en 2.0 16V. Ikke helt sikker...

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Ta deg et søk på eBay.de du.

Der kjøpte jeg min.

Men det er ikke allverdens du får ut av en motor uten turbo, ved bruk av en slik chip...

Skal du gjøre noe seriøst, bør du bytte luftfilter, eksos og kam først. Og siden få noen til å programmere en chip spesielt til din bil.

 

Kam = kamaksel (den tingen inne i motoren som bestemmer åpne- og lukketider til ventilene)

 

Jeg mener at i hvert fall på min bil er det ikke verdt å bruke 5000,- på chip uansett. Da ville jeg heller byttet motor :D

 

2L 16V turbo eller VR6 (turbo) hadde jo vært noe...

 

Du kan muligens bytte topp + innsprøytning og sitte igjen med en 2.0 16V. Ikke helt sikker...

 

 

luftfilter er i "box" har smekket in et KN kit, har supersprint ende "potte" har lyst å fullføre dette men aner ikke hvor jeg kjøper slikt. Kamaksel høres bare skummelt dyrt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard opsætning:

 

Golf 1.8i MONOPOINT!

 

- Kompressor. (Roots SC14)

- Intercooler. (630x202x62)

- Benzintryksregulator. (Malpassi)

- Blow Off Valve. (Org 1,8T)

- 2 Stk K/N BOV Filtre.

- Chip.

- Div rør.

- Div silicone slanger.

- Div. (Rem, Spændebånd og Remstammerhjul)

- Beslag til kompressor.

- Benzinpumpe.

 

Ca. HK 150 - NM 210

 

Pris inkl montering: 29.900.-

Pris excl montering og chip: 22.900.-

 

http://www.trykladning.dk

-------------------------------------------------------------------

 

Men hva er egentlig forskjell på en 1.8 og en 1.8i eller er alle 1.8i?

er min GL en "i" og hva står denne fordømte "i"'en for? injection?

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

Men hva er egentlig forskjell på en 1.8 og en 1.8i eller er alle 1.8i?

er min GL en "i" og hva står denne fordømte "i"'en for? injection?

 

Alle Golf 3 1,8 har Bosch Monopoint injection, ergo 1,8i.

 

Derfor skriver jeg 1,8Gli, selv om det heter Gl. :)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Tror du får kam til 2-3000,-

 

Jeg har derimot sett litt på kompressor nå, og det skal ikke være så værst å få 155hk og 200nm i min 1.8 8v :D

 

hvor ? noen som vet noen som gjør dette på vestlandet ?

 

 

denne var foresten Nice :)

http://www.trykladning.dk/Projekt_biler/projekt_golf3_gti8v_kompressor.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår