darkwih Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Noen som vet hvor de seller chip til bilen min ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 tenker du da på en trim chip? eller en standar chip? 1.8l du har? tror ikke det finnes trim chiper til disse, har snust litt på dette selv. men tror bare du kan få tak i til GTi og Vr6? correct me if im wrong.. :rolleyes: Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Har lest tråder om noe som heter Uni Chip, som skal gi realistiske 7-8hk, selvfølgelig mere hvis en først monterer kam, eksos osv. Søk etter Uni Chip, så finner dere sikkert noe.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by mono tenker du da på en trim chip? eller en standar chip? 1.8l du har? tror ikke det finnes trim chiper til disse, har snust litt på dette selv. men tror bare du kan få tak i til GTi og Vr6? correct me if im wrong.. :rolleyes: har gti 2l 8vent :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by B.T.i Har lest tråder om noe som heter Uni Chip, som skal gi realistiske 7-8hk, selvfølgelig mere hvis en først monterer kam, eksos osv. Søk etter Uni Chip, så finner dere sikkert noe.. takker å bukker :) har alleredet startet søket :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by darkwih takker å bukker :) har alleredet startet søket :) Ifølge en side jeg kom over en gang så har 2E motoren(2,0 8v) en bensinkutt funksjon fra fabrikk, noe som chip vil kurere, dermed gi "litt" mer enn en "vanlig" 2,0l ville fått ved chipping. Orginalt er ikke denne motoren noen racer, par sek raskere en 1,8 på 0-100, men skal som sagt bli noe bedre med chip. Men, hvis du chipper, invester i en kam først, gir mer for pengene:) Edit: Fant siden: http://www.vwteamgti.com/teknisk/motor/8v/8v.htm Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Oktober 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by B.T.i Ifølge en side jeg kom over en gang så har 2E motoren(2,0 8v) en bensinkutt funksjon fra fabrikk, noe som chip vil kurere, dermed gi "litt" mer enn en "vanlig" 2,0l ville fått ved chipping. Orginalt er ikke denne motoren noen racer, par sek raskere en 1,8 på 0-100, men skal som sagt bli noe bedre med chip. Men, hvis du chipper, invester i en kam først, gir mer for pengene:) Edit: Fant siden: http://www.vwteamgti.com/teknisk/motor/8v/8v.htm har ingen anelse hva kam er ? :) med 200 og etteler annet vinkel. når jeg tenker på ordet kam er det ikke noe til bil vi snakker om :) Siden jeg bor i bergen har jeg funnet denne siden http://www.bilelektronikk.no/ Noen som har efaring ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Ta deg et søk på eBay.de du. Der kjøpte jeg min. Men det er ikke allverdens du får ut av en motor uten turbo, ved bruk av en slik chip... Skal du gjøre noe seriøst, bør du bytte luftfilter, eksos og kam først. Og siden få noen til å programmere en chip spesielt til din bil. Kam = kamaksel (den tingen inne i motoren som bestemmer åpne- og lukketider til ventilene) Jeg mener at i hvert fall på min bil er det ikke verdt å bruke 5000,- på chip uansett. Da ville jeg heller byttet motor :D 2L 16V turbo eller VR6 (turbo) hadde jo vært noe... Du kan muligens bytte topp + innsprøytning og sitte igjen med en 2.0 16V. Ikke helt sikker... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Oktober 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by BeemerZ1 Ta deg et søk på eBay.de du. Der kjøpte jeg min. Men det er ikke allverdens du får ut av en motor uten turbo, ved bruk av en slik chip... Skal du gjøre noe seriøst, bør du bytte luftfilter, eksos og kam først. Og siden få noen til å programmere en chip spesielt til din bil. Kam = kamaksel (den tingen inne i motoren som bestemmer åpne- og lukketider til ventilene) Jeg mener at i hvert fall på min bil er det ikke verdt å bruke 5000,- på chip uansett. Da ville jeg heller byttet motor :D 2L 16V turbo eller VR6 (turbo) hadde jo vært noe... Du kan muligens bytte topp + innsprøytning og sitte igjen med en 2.0 16V. Ikke helt sikker... luftfilter er i "box" har smekket in et KN kit, har supersprint ende "potte" har lyst å fullføre dette men aner ikke hvor jeg kjøper slikt. Kamaksel høres bare skummelt dyrt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Tror du får kam til 2-3000,- Jeg har derimot sett litt på kompressor nå, og det skal ikke være så værst å få 155hk og 200nm i min 1.8 8v :D Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Standard opsætning: Golf 1.8i MONOPOINT! - Kompressor. (Roots SC14) - Intercooler. (630x202x62) - Benzintryksregulator. (Malpassi) - Blow Off Valve. (Org 1,8T) - 2 Stk K/N BOV Filtre. - Chip. - Div rør. - Div silicone slanger. - Div. (Rem, Spændebånd og Remstammerhjul) - Beslag til kompressor. - Benzinpumpe. Ca. HK 150 - NM 210 Pris inkl montering: 29.900.- Pris excl montering og chip: 22.900.- http://www.trykladning.dk ------------------------------------------------------------------- Men hva er egentlig forskjell på en 1.8 og en 1.8i eller er alle 1.8i? er min GL en "i" og hva står denne fordømte "i"'en for? injection? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by mono Men hva er egentlig forskjell på en 1.8 og en 1.8i eller er alle 1.8i? er min GL en "i" og hva står denne fordømte "i"'en for? injection? Alle Golf 3 1,8 har Bosch Monopoint injection, ergo 1,8i. Derfor skriver jeg 1,8Gli, selv om det heter Gl. :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 ok, da har man lært noe nytt i dag også selv om det var ett dumt spørsmål :D Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Oktober 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by BeemerZ1 Tror du får kam til 2-3000,- Jeg har derimot sett litt på kompressor nå, og det skal ikke være så værst å få 155hk og 200nm i min 1.8 8v :D hvor ? noen som vet noen som gjør dette på vestlandet ? denne var foresten Nice :) http://www.trykladning.dk/Projekt_biler/projekt_golf3_gti8v_kompressor.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-espen Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 http://www.estuning.no/priser/Vw.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.