Gå til innhold

Sentrallås på bakluke

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Har en 84modell 240, 4dørs som noen jævla intelligente personer har gjort innbrudd/forsøkt. Jeg savner forsåvidt ingen ting men baklukelåsen min er ødelagt.

Har lenge tenkt på å ta ut låsen, sette inn en sentrallås sak og sveise igjen hullet der låsen sitter. Tenkte å ha det sånn som nå, bare at i stedet for å måtte vri nøkkel'n hver gang jeg skal inni bak, så kan jeg bare trykke på en knapp inni bilen. Men nå må jeg gjøre det litt kjapt...

Noen som har tips, erfaringer, linker til noen som har gjort det før ol.? Er sikker på at det er gjort før for baklukelåsene på 240 er jo ikke akkurat kjent for å vere no særlig gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

Har en 84modell 240, 4dørs som noen jævla intelligente personer har gjort innbrudd/forsøkt. Jeg savner forsåvidt ingen ting men baklukelåsen min er ødelagt.

Har lenge tenkt på å ta ut låsen, sette inn en sentrallås sak og sveise igjen hullet der låsen sitter. Tenkte å ha det sånn som nå, bare at i stedet for å måtte vri nøkkel'n hver gang jeg skal inni bak, så kan jeg bare trykke på en knapp inni bilen. Men nå må jeg gjøre det litt kjapt...

Noen som har tips, erfaringer, linker til noen som har gjort det før ol.? Er sikker på at det er gjort før for baklukelåsene på 240 er jo ikke akkurat kjent for å vere no særlig gode!

hallois!! nei de låsene suger big time.. du kjøper sånn lås på Biltema! i tillegg legger du opp en wire i tilfelle biltema produktet streiker:op .. det blir som dritt i kram snø.. kjempe bra.. lykke til!

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har en orginal åpner til bakluka.....knappen monteres i hanskerommet, oppe til venstre er der innfelt plass til den knappen.....selve åpnern monters i bagasjerommet:rolleyes: .....hvis du kobler denne til en sentral lås så er det bare å sveise igjen låsen på luka...

Edit: Men,det er kjipt når du går tom for strøm å eventulet har batteriet i bag.rommet.....bare spørr Dre Racing her på forumet....det skjedde med han på Gatebil i sommer.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi.. neida batteriet mitt står fortsatt (solid) festet på det som er igjen av den platen i motorrommet ;-)

Men, den åpneren. kan den ÅPNE lokket, eller bare låser den opp slik at jeg kan trykke på en knapp. sånn som på 86->?

Vil ha clean look, da jeg har fjernet emblemene på bakluken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du smeller igjen lokket vanligvis så låses det,ikke sant.

Hvis du har montert elektrisk bag.åpner som det heter....så låses å åpnes luka samtidig.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider