Gå til innhold

Kadett e

Ranger emnet


ronnyah

Anbefalte innlegg

Originally posted by ronnyah

jeg driver å funderer på å skifte motor i bilen min, sitter en 1.6. Har lyst til å sette i en 2.0 GSI motor og lurer på om den passer rett ned i motor rommet med tanke på festing.

Eller eventuelt en 2.0 16v, hva må da gjøres.

 

Å hva må gjøres for å godkjenne det.

 

Hei!!

 

har du fått bytta motor?

 

har gjort dette selv for litt sia, så kan gi deg noen tips :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok!

 

Jeg flytta over LCD fra gsi delebilen min, jeg flytta over hele ledninsnettet og dashbordet!

 

Alt passer om hverandre, eneste at du må borre hull på høyre side i motor-rom til å få gjennom ledningene til hjernen!

 

Ellers går alt over, får du no spesielle problemer så får du si ifra :D

 

PS: Sjekk http://www.billisten.no for motorer osv.. :D

 

Ellers har kanskje disse karene motor til deg

 

http://www.opelmotorsport.com/

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

Sikker på at du ikke blander omega 3000 og cali turbo skiver ?

 

3000 bremser passer med litt modding. Calippere må flyttes litt innvoer pga innpress. Lage spacer til calipper og alt er ok..

 

For å godkjenne en kadett med 16v må følgene byttes:

 

Bremser foran 256

Bremser bak 260 skiver

Bremskraftforsterker 229mm, og 22.22mm hovedsylinder.

22mm stabstag forand og bak 18+15mm

Eksos med 3 potter

Du må også ha dekk med hastighets merke V

 

Ikke lenge siden jeg godkjente en kadett med 16v

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corsa Tuner

Du bør ikke gi over 8K for en c20xe uansett.

 

Jeg ga 6K for min, da var det nytt register, ny dynamo, ny starter, ny bunnpanne pakkning, ny topp deksel pakknig, ny clutch.

det som manglet var coil, fordeler og grenerør. Det kosta meg 1400.- til sammen

 

det kommer nå vel litt ann på tilstanden på motoren ? har sett de oppe i over 10k.. jeg ga 10k for min, men den var bremset til 185hk. ellers var motoren komplett, og bare å montere nedi.

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår