ronnyah Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 jeg driver å funderer på å skifte motor i bilen min, sitter en 1.6. Har lyst til å sette i en 2.0 GSI motor og lurer på om den passer rett ned i motor rommet med tanke på festing. Eller eventuelt en 2.0 16v, hva må da gjøres. Å hva må gjøres for å godkjenne det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 motoren passer rett oppi ja, men du må ha: Ny bak aksling fra kadett gsi med skiver Gsi 2,0 16v bremeser forran eller større feks vectra 2000, omega 3000 du trenger motor med f20 girkasse muligens du må ha større bremse kraftforsterker og en del til. husker ikke alt i hue. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Motor ifra passer rett oppi hvis du har 90 hk 16SH motor, har du 16SV/C16NZ så må du bytte motorfester/kasse/drivaksler og nav foran. Omega 3000 bremser passer ikke på fwd opel. Kun GSi16v som har skiver bak. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 helt feil. omega 3000 bremser funker veldig bra på kadett gsi. det eneste er at du må borre om så du får 4x100. en kompis av meg har et sett liggenes. men viss du bruker 3000 bremser så må du ha minimum 16" felg fo å få plass. kanskje en 15" som ikke bygger så mye nedover. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Sikker på at du ikke blander omega 3000 og cali turbo skiver ? Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 ja jeg er veldig sikker på det. Er du med i Opel motorsport club? da kan du komme på neste lokaltreffet vi har i Oslo(er ikke så lenge til, slutten av oktober) da kan du komme og snakke med en som heter Dino, han mekker 3000 bremser til kadett Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Originally posted by ronnyah jeg driver å funderer på å skifte motor i bilen min, sitter en 1.6. Har lyst til å sette i en 2.0 GSI motor og lurer på om den passer rett ned i motor rommet med tanke på festing. Eller eventuelt en 2.0 16v, hva må da gjøres. Å hva må gjøres for å godkjenne det. Hei!! har du fått bytta motor? har gjort dette selv for litt sia, så kan gi deg noen tips :D Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyah Skrevet Oktober 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 har ikke funnet noen motor enda, så om det er noen som vet om noe så si ifra. Kom gjerne med tips, kommer alltid bra med det. Lurte litt på det LCD displayet som sitter i gsi'n, hva må gjøres for å sette det i bilen min (kadett e '87) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 ok! Jeg flytta over LCD fra gsi delebilen min, jeg flytta over hele ledninsnettet og dashbordet! Alt passer om hverandre, eneste at du må borre hull på høyre side i motor-rom til å få gjennom ledningene til hjernen! Ellers går alt over, får du no spesielle problemer så får du si ifra :D PS: Sjekk http://www.billisten.no for motorer osv.. :D Ellers har kanskje disse karene motor til deg http://www.opelmotorsport.com/ Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Originally posted by fluid Sikker på at du ikke blander omega 3000 og cali turbo skiver ? 3000 bremser passer med litt modding. Calippere må flyttes litt innvoer pga innpress. Lage spacer til calipper og alt er ok.. For å godkjenne en kadett med 16v må følgene byttes: Bremser foran 256 Bremser bak 260 skiver Bremskraftforsterker 229mm, og 22.22mm hovedsylinder. 22mm stabstag forand og bak 18+15mm Eksos med 3 potter Du må også ha dekk med hastighets merke V Ikke lenge siden jeg godkjente en kadett med 16v Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 hvor bor du i landet? har en kompis som bor i oslo som har en 2l 16v motor. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyah Skrevet Oktober 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 bor 3 mil unna elverum, er ikke så langt til oslo. Hvor mye skal han ha for motoren, hvilken stand er den i, km stand. eventuelt hva følger med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Du bør ikke gi over 8K for en c20xe uansett. Jeg ga 6K for min, da var det nytt register, ny dynamo, ny starter, ny bunnpanne pakkning, ny topp deksel pakknig, ny clutch. det som manglet var coil, fordeler og grenerør. Det kosta meg 1400.- til sammen Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Originally posted by Corsa Tuner Du bør ikke gi over 8K for en c20xe uansett. Jeg ga 6K for min, da var det nytt register, ny dynamo, ny starter, ny bunnpanne pakkning, ny topp deksel pakknig, ny clutch. det som manglet var coil, fordeler og grenerør. Det kosta meg 1400.- til sammen det kommer nå vel litt ann på tilstanden på motoren ? har sett de oppe i over 10k.. jeg ga 10k for min, men den var bremset til 185hk. ellers var motoren komplett, og bare å montere nedi. Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Dette er orginale motorer som er 10-15 år gammle.. Er begrenset hva dem er verdt da. Min var helt 100, km stand 136000 og alt av deler nytt. Var ikke montert en gang. 10K er i det drøyeste laget for en sånn org motor. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg