Gå til innhold

Golf TDI

Ranger emnet

FrankiBoy

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kikka litt rundt, søkt osv, men finner heller lite fakta om Golf III TDI. Jeg vurderer en slik en, ettersom VR6 er dyrt i både innkjøp, drift og å eie. Så dermed skal jeg være "smart, å leter etter en Golf III TDI. Men jeg lurer på hk og dreiemoment på disse bilene? Finnes det mer enn 1,9 liter? Er det noen visuelle forskjeller på disse bilene i forhold til en vanlig golf 1,8 GL? Jeg er på jakt etter 94 mod+. Hva er forsikringen på en slik bil på en 18 åring? Får jeg noen fordeler siden det er diesel, selv om det er turbo?

91 mod Peugeot Mi16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fakta finner du vel her:

http://www.finn.no/finn/car/new/search?pdc=1098035867318

Så finner du frem Volkswagen, og modell. Samt TDI+++ :)

Og ja, forsikring kan du sjekke på nettsider som

http://www.if.no

http://www.gjensidige.no

http://www.vesta.no

etc hvor de fleste har en kalkyle for hvor mye det vil koste å forsikre bilen :)

Lykke til

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FrankiBoy

Nå har jeg kikka litt rundt, søkt osv, men finner heller lite fakta om Golf III TDI. Jeg vurderer en slik en, ettersom VR6 er dyrt i både innkjøp, drift og å eie. Så dermed skal jeg være "smart, å leter etter en Golf III TDI. Men jeg lurer på hk og dreiemoment på disse bilene? Finnes det mer enn 1,9 liter? Er det noen visuelle forskjeller på disse bilene i forhold til en vanlig golf 1,8 GL? Jeg er på jakt etter 94 mod+. Hva er forsikringen på en slik bil på en 18 åring? Får jeg noen fordeler siden det er diesel, selv om det er turbo?

kjøp golf 5 med 2 liter diesel å automat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf III finnes med 90 og 110 hk TDI. Denne GT TDI'en importerte jeg for noen år siden, 110 hk med det meste av utstyr inkl skinn, den solgte jeg for 140' såvidt jeg husker:

1996%20Golf%20GT%20TDI.jpg

Forsikring er nok ikke noe problem på de bilene, og LANGT billigere enn GTI og VR6. Og en chippet 110 hk går nok ikke mye dårligere enn en VR6 :)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hakke du kjørt en frisk VR6..hehe, sorry ass men du skal chippe den diesel golfen mYYYE før den kan måle seg...hehe

belive me..har kjørt en 110 hk sak som du sir..

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brooom

Hette vel golf TDI å golf GTD sjøl om de e golf 3?

men eg har ikkje peil da

Er ikke helt sikker selv, men trodde det var gtd det hette, fram til midten av 90 tallet0(

- Mercedes 230E 92mod

x Golf GTI 86mod (solgt)

x Peugoet 405GRi (fikk straff, vrak, dynga)

x Opel Vectra2000 (solgt)

x Fiesta 1.1 84mod (død i grustak)

x Sierra 2.0L 87mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe som heter GTD da. Men det er vel bare at den har no mer utstyr. Skivebremser bak og sånn mener jeg å huske. Men disse kommer med TDK motor, altså mekanisk injection.

Vanlig TDI kommer vel med 90 hk, mens GT TDI'n med 110. Correct me if i'm wrong..

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider