Gå til innhold

Stygg smell på parkeringsplass -forsikring? svar ønskes!

Ranger emnet

Zikonian

Anbefalte innlegg

Ønsker litt info her fra folk som har peiling på forsikring osv...

La meg bare ta dette kort fra begynnelsen, så kort som mulig iallefall:

Tidligere i kveld, fredag 15 okt..jeg og et par andre biler med venner har vært ute og kjørt litt på folk...til og fra fest..ca i 2 tiden har vi endt opp på en uopplyst parkerings plass, litt ute i bushen igrunnen. rimelig stor plass, grus og sand..ikke noe asfalt..vanskelig å bremse fort.

vi sto da 3 biler parkert mer eller mindre på rekke....en volvo, en polo og en chrysler 300m, 2000 modell..om folk her er kjennt med den bil-typen...var også denne som ble total vrak..

storien er at min yngre fetter fikk lappen på tirsdag...kjøpte seg en toyota camry 1995 modell...ganske grei størrelse bil....fyren ble 18 for en uke siden...

han fikk altså lov til å være med utpå plassen...skal vise seg litt...kjører litt rundt og tar noen håndbrekk sladder og generelt driter seg ut hver gang...

helt til slutt så kjører han noe jævlig bortover...påbegynner en sladd men avbryter...og kjører i stor hastighet rett frem mot oss...han hadde da kun parkeringslys på...av en eller annen snodig grunn...spess siden han umulig kan ha sett mye uten lys..var nede i en dal og..så var veldig mørkt...

smeller rett inn i siden på chrysleren til ene beste kompis'en min..som sto litt på skrå iforhold til de 2 andre bilene...sto med fronten rett frem mot autovernet på siden av parkeringsplassen...motoren av...parkeringslys på...etterpå sto bilen langs autovernet omtrent...kastet rundt ca 90 grader etter sammenstøtet...

nå var den chrysleren en rimelig stor og tung bil...så var et voldsomt smell..at det var kanskje en meter..2m på det meste.. med bremsespor bak toyotaen gjorde ikke saken bedre....

sto kanskje 3-4 meter fra hele greia, og så det hele, ropte men var vel igrunnen for sent...fikk glassbiter på meg, så nært sto jeg...

chrysleren ble helt i vinkel..rammen var trøkket godt inn i bilen..beste kompisen min fikk døra rett inn i siden..ca rett under armen og nedover..sendt på legevakten..kanskje gått et ribbebein eller to...ingen av dørene på den siden kunne åpnes..knust glass over alt..inkl over hele hodet og overkroppen på min kompis...kort sagt..den bilen kjører aldri igjen...

toyota camry'en fikk bare mindre skader..relativt sett..noe bøyd panser..knust venstre forlykt...herpa fanger..grillen vrengt...men alt i motorrom inntakt..selv ikke umontert sub og forsterker som lå baki bagasjerommet fikk betytelige skader..og han hadde en helvetes fart...tell you that much..

del-kasko hadde han bare og...

nå det jeg lurer på er hvordan forsikringen ser på dette...jeg må jo uansett vitne på dette..sitter klemt midt i mellom min fetter og min beste kompis...skade melding ble uansett utfyllt på stedet...

regner med at det er god sjanse for at min fetter må betale, da forsikrings selskapet vil se på dette som uansvarlig kjøring...noe det rett og slett var..og så til de grader..

dette skjedde for rett over 2 timer siden nå...kanskje 2 og en halv...

skal sove nå...kan se om jeg får linket til noen bilder, da det ble tatt flere bilder i etterkant med kamera og belysning fra andre biler...

noen som har tips/råd, kunnskap eller noe å nevne som kan hjelpe meg i å få dette overgjort på skikkelig vis?

hvordan bedømmer forsikringsselskapet hvorvidt det hele var som resultat av uansvarlig kjøring eller bare et uhell? (vil si begge..men helst det første)

alt av respons mottas med takk!

og vil bare legge til at jeg ikke på noen måte syns noe om slik kjøring..så jævlig uansvarlig og unødvendig...er rett og slett forbanna på fetteren min nå...at det går an!

mvh, sur og sjokka fetter :mad:

(skrivefeil får nå så bare være..er trøtt...skal snart opp igjen og kjøre 'folka til flyplassen..)

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner med dette var første og siste gang.

Dette blir nok dyrt for fetteren din ja.

Det blir avkortning fra forsikringsselskapet hvis uansvarlig kjøring

har vært med i bildet, hvis dem dekker detta da.

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig smarting :D

sku ikke hadd lappen for å si det rett ut.. hadde ringt purken med en gang så hadde han mista lappen åsså !!!

sånne folk har ingen ting å gjøre bak rattet !!!

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh..sant nok

politiet ble faktisk ringt...men dem ville jo ikke komme! snakket med min kompis litt tidligere nå..ser ut som det gikk bra for hans del...

ser ut som faren til min fetter kommer til å steppe inn og reparere bilen hans, samt betale det som er å betale. dem har nok av penger..så er ingen katastrofe, bare jævlig surt.

fetteren min har ikke sagt et eneste ord til noen i dag..nekter jo å snakke med folk.

men han skrev under på skademeldingen og sånn i natt...og han benekter absolutt ingenting...så den er vel grei

men regner med at min fetter sikkert ender opp med å måtte betale for bilen til min kompis om forsikringen bedømmer det som uansvarlig kjøring for min fetters del...eller hur?

(hobbyråning? hehe:P noe råning var det igrunnen ikke snakk om..i den forstand..vi sto jo bare der og snakka...skulle hjem alle sammen..akkurat kjørt forskjellige venner rundt om kring i kommunen...jeg var for min del bare passasjer i en av de andre bilene, så det er sagt)

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto selv bare meter ifra...poloen med 3 personer i sto ved meg..hadde han kjørt litt til siden og truffet poloen så hadde det nok gått langt verre...

hadde han truffet meg så skjønner dere vel nøyaktig hva som hadde skjedd..skremmende å tenke på...sto trossalt kanskje 3-4 meter ifra der bilen til min fetter sto etter krasjet...hadde han sett min kompis tidligere og tatt en unnamanøver til høyre..som ville vært det mest naturlige pga kanten av parkeringsplassen på andre siden..så ville jeg blitt truffet...

får bilder senere i dag foresten..linker opp så fort jeg får lagt dem på nett...

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært han kompisen din, hadde jeg rett og slett anmeldt fetteren din til politiet, og krevd etterforskning av saken, og at han mister lappen...

Latterlig at sånt skal skje uten at din fetter "får straff". Han må nok ut med masse penger, men du sier at penger spiller ingen rolle, så tror det vil ha større effekt på han å ta fra han lappen...

Kjipt at dette skjedde. Dere får trøste dere med at det tross alt bare var materielle skader, og ingen liv gikk tapt....

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(sorry at noen av postene mine blir litt lange heh)

enig det du sier ja...skal nevne det for kompisen min senere i dag...får han selv gjøre hva han vil med saken

viter fint jeg...akkurat det jeg så..uansvarlig kjøring, i mørket, på en parkeringsplass, kun parkeringslys på bilen til min fetter...rett i bilen til min kompis..liten eller ingen oppbremsing..helt totalt unødvendig og fullt mulig å forhindre at det skjedde..hadde bare fettern min brukt littegrann vett

(igjen..noe han ikke akkurat er kjent for innad i familien)

---------------------

chrysleren er vraket nå..blir ikke reparert...dem får leie bil på mandag

min fetters bil står på verksted og blir fikset så fort det lar seg gjøre

min fetter tok hele og fulle skylden for det som skjedde

jeg for min del får skylden av hans foreldre siden jeg sa ja til at han kunne få være med oss andre i går kveld...noe jeg spurte dem samme kvelden om var greit..noe dem ikke hadde noen problemer med..... og 2 timer før dette skjedde tok jeg han til sides og ga han streng bekjed om at jeg ikke ville ha noen ulykker i natt, og at han måtte kjøre skikkelig...ikkeno' kødde kjøring..

kompis av meg med en sliten volvo kjørte litt kødd minutter før dette skjedde..min fetter og en kompis av han som var med min fetter..som forsåvidt var enda yngre..så dette..

vet ikke helt hva som foregikk i den bilen i de neste minuttene men plutselig forsvant dem bort fra oss i en stor fart..og begynnte å kødde seg..

ropte etter han for å få noe kontakt men til ingen nytte..snakket såvidt med dem i poloen og min kompis som rett etterpå ble påkjørt..fant ut jeg skulle hente telefonen og prøve å ringe han ellerno...flere som prøvde å vinke til han for å få kontakt..husker ikke om noen prøvde å blinke med langlysa og fløyte og..alt gikk veldig fort..

ca 20 sek før det smallt sto jeg faktisk og snakka med min kompis som ble truffet..rett inntil døra hans...

må bare beklage på min volvokjørende kompis sine vegne at han kjørte som han gjorde rett før og la opp til det nesten...ikke akkurat noe forbilde for min yngre fetter akkurat...

håper iallefall alle de som var der har lært nå...mest av alt min fetter...om han mister lappen pga dette så får det nå være...han må rett og slett ta konsekvensene av ting han gjør snart..

(når det gjelder meg selv..så har jeg faktisk aldri tatt en håndbrekk sladd..aldri vært mer enn 10km/t over fartsgrensa hittil..og kun mistet grepet litt med bil på is og vinter føre..så er på ingen måte meg han har det der fra)

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stresser med å få tak i bilder...min tante og onkel som tok bildene er jo sure som padder...nekter plent å gi bildene til verken meg eller min kompis som fikk ødelagt bilen...

fikk fatt i et par mobil bilder..men i svært dårlig kvalitet...litt vanskelig å se hvor stor skaden faktisk var...

slenger dem opp et ellerannet sted etterpå

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider