Gå til innhold

Stygg smell på parkeringsplass -forsikring? svar ønskes!

Ranger emnet

Zikonian

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by 1987transam/69z-28

litt sånn "åff tåppikk" her: hvordan mustang hadde du??

står i profilen min:P

1996 modell Mustang GT

Convertible seff:P og rød;)

kjøpte den for nesten ingenting av fattern(som bodde og bor der i texas enda)...mot at jeg kun tok det jeg gav han for den og litt til når jeg solgte den igjen...bilen hadde ikke gått mer enn litt over 54 000 km når den ble solgt onsdag for snart 2 uker siden...så fikk vi faktisk hele 9000 dollar for den..var heldig med den prisen..om en vet litt om bruktbil priser i texas...

fattern kjøpte bilen en gang for 14 000 dollar, var vel rundt april 2000 tror jeg..

ble ikke så mye penger til overs for min del, men nok til at jeg får kjøpt meg noe som holder igjennom vinteren og ut neste år, satser jeg på.

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Ikke har jeg særlig peiling på forsikring, men prøver meg allike vel. Jeg skjønner godt at dette er en kinkig situasjon, men kompisen din vil uansett få dekket bilen sin på forsikringa på camaryen. Spørsmålet er hvorvidt de vil kreve regress fra fetteren din, noe jeg vel nesten syns han fortjener slik du beskriver det. Det kan ikke være meningen at vi andre skal betale høyere preimier for at idioter med noen dager gammelt førerkort skal holde på sånn?

Jeg tror ikke det er noe poeng å begynne å ro om hva som skjedde, men du trenger kanskje ikke, helt uoppfordret fortelle at han drev og kjørte idiot med parklys, men hvis de spør, er det ikke noe poeng å prøve å vri på sannheten. spør de om hva slags lys han brukte, syns jeg du skal si at han brukte park. I værtste fall får du si du ikke husker, men jeg regner med undersøkelser av bilen vil vise hva han hadde på av lys.

ganske enig med deg igrunnen

kommer nok bare til å si det som det var intet mer, intet mindre...så er det opp til forsikringa og finne ut av hva dem vil gjøre

så faktisk mye verre ut enn man kanskje får inntyrkk av på bildene...den bilen der er jo veldig bred på mindten..døra var jo trykket inn så langt at min kompis ble dyttet halvveis av setet...

helt nederst var rammen på bilen helt i vinkel, og var bøyd inn under fører setet faktisk..eller rett bak det..gulvet var jo helt skjeivt(!)

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy_erwin

Fortsetter å lure på denne fettern din jeg. Er han ikke helt tipp topp i hodet siden han er såpass uselvstendig?

er vel omtrent det jeg har prøvd å si, er det ikke? kommer vel godt fram at alt ikke er helt som det stemmer med gutten, når du leser det jeg skriver om han:P

vet ikke helt hva det er selv, men vet han har noe greier, tenker ikke langt, gjør mye dumt helt på impuls og generelt sett ikke vet hva han driver med...fælt til å trykke på knapper, spess dem han ikke vet hva er til, rundt omkring:P

har alltids vært noe rart med han...husker han alltids begynnte å grine om noen snakket litt strengt til han, helt opp til når han gikk på ungdomsskolen...hva det nå enn var...redd for fyrverkeri var han og..gikk rundt med hørselsvern på nyttårsaften, lenge var han bare inne...siste par åra har han vært litt med ute og fyrt opp og..så vidt jeg vet.

han har rett og slett blitt overbeskyttet tror jeg..hele veien..jeg reiste på forskjellige treff og greier, ofte helt på andre siden av landet når jeg var yngre...blandt annet til oslo...han når han var like gammel fikk knapt være nedi bergen etter klokka 7-8 om kvelden midt i uka husker jeg...noe han knapt får den dag i dag..nå er vel tidspunktet 12 ellerno tror jeg...med mindre han er hos sin bror eller kusine..som begge har leilighet nedi sentrale bergen...

han kan jo være veldig grei og snill..men av og til skjønner jeg ikke heeelt hva han driver på med, som natt til lørdag feks..

så sånn er det

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

tar dette kort, gammel tråd trossalt...

nei forsikringen betalte for ny bil, med bonustap som vanlig ved bruk av forsikring.

reperasjon av sin egen bil betalte foreldrene hans for..

min fetter har fortsatt bilen, og motparten har kjøpt seg ett år eldre utgave av nøyaktig samme bilen..

så sånn er det..

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt foresten på med min fetter før i dag... kutta svinger noe så inni h... holdt på mose firmabilen hans front mot front på en annen bil fordi han ikke gadd å kjøre helt ut til høyre en venstre sving... selv om han så den andre bilen i _god_ tid...

sitter sjeldent på med karen... men nå skjønner jeg hvorfor enkelte i familien hevder at han kjører som en kamakazi pilot....

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite tips: Forsikringsselskapet kan ikke avkorte penger uten dom i retten med tanke på uansvarlig kjøring. Så han får nok bonus på rundt -20% tenker jeg.

delkasko = dekker brann, tyveri på egen bil og skade på motparts sin bil, ikke egen.

edit: Kanskje lese hele tråden :afro

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en alvorsprat er sikkert ikke en dum ide nei.. han har trossalt tatt livet av eller skadet en del biler siden den gang, ikke alltid vært hans feil, men likevel. Han har fått seg iallefall 4 prikker på førerkortet og, om ikke mer..

eneste er vel at jeg selv er uten førerkort for "uansvarlig kjøring" da.. pga en sladd.. så vet ikke hvor mye impact det har på han... hehe

storebroren hans er ikke mye bedre, han har smadret bil 3-4 ganger og 4 andre uhell med foreldrenes biler... så..

(selv har jeg aldri kjørt på/i noe som helst, men jeg har hatt en hjort som sprang i bilen min fra siden rett etter jeg bråstoppet for en annen hjort.. noe som førte til en fin bulk, knekt speil og noen riper... )

-02 BMW 530i

Lenke til kommentar
Del på andre sider