Gå til innhold

Motor som ikkje starter

Ranger emnet


Jeez

Anbefalte innlegg

Igår kjørte eg bilen ut av garasjen for å bedrive litt stereoarbeid og alt virka som det skulle.

 

Når eg så skulle rygge den inn igjen på kvelden og eg vrei om tenninga var det som om startmotoren blei holdt igjen eller det skulle vere lite batteri. Den tørna om bittelitt før det blei helt stille. Prøvde igjen, med samme utfall.

 

Det er rusta hol så det pipler kjølevann ut i det metallrøret som går fra vannpumpa opp vedsiden av blokka og til varmeapparatet. Kan dette ha noe å si?

 

Eg tok også av to svarte deksela oppunder frontruta for å undersøke litt rust, der i nærheten er det jo også en boks med noe elektronikk (rekner eg med), tenkte eg kanskje kunne ha rive ut noe der, men alt ser ok og sitter fast der.

 

Kan måle nesten 12V på batteriet når tenninga er på og alt virker som det skal helt til en prøver å starte motoren.

 

Hvilke andre ting er det som kan ta kvelden av seg sjøl sånn som detta?

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du kan starte bilen på "giret"

 

Jeg hadde samme problemet at bilen ble tappet for strøm når jeg vridde om tenningen. Kunne starte på giret og kjøre så meget jeg ville men bare jeg stoppet bilen og vridde om tenningen igjen så var batteriet tomt.

 

Hos meg var det Starteren som kortsluttet. Den hang mye i perioden før den ble helt ødelagt. Når en skrudde om tenningen så merket en at motoren hang litt igjen.

 

Byttet startmotor så løste det seg

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt om detta kjølevannet kan ha komt seg inn i starteren, hvis det er starteren som ligger under der da. Sjøl om eg ikkje helt kan tru den er kortslutta siden den faktisk går rundt bittelitt før det blir stille.

 

Kan prøve å lade batteriet ja, men syns det er merkelig at det skal ha blitt så dårlig da den starta lett som ingenting tidlig på dagen.

Prøver å lade før eg prøver å starte på giret, da risikerer eg at eg aldri får den opp igjen bakken.. :)

 

Noe kjølevann i elektronikken har det hvertfall ikkje komt, det føler eg meg helt sikker på..

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren kan bli slakk innvendig og når du vrir om tenningen så begynner den å gå rundt men siden den er slakk i så vil den komme ut til siden og kortslutte mot metallet der, eller noe slikt.

 

min var i allefall helt lik . Kunne sette start kabler på på batteriet uten å få start fordi den ble tappet det sekundet en satt op tenningen.

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta som bare faen etter lading av batteri, litt flaut men.. Skjønner ikkje helt at det skulle ha blitt så utlada at det ikkje var nok til å dra igang bilen liksom? Brukte ikkje mye strøm igår..!

 

Menmen, fikk nå kjørt bilen en tur nå og alt virka som det skulle. Men det rustne vannrøret sprakk helt og all kjølevæske rann ut. Hadde med meg ei flaske vatn i tilfelle det skulle skje, men det rann bare tvers igjennom.

 

Neste stopp blir på skroten for å finne nytt rør! :)

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår