methano Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Jeg var ute en dag og kjørte tur med Audi 80'en (1987) min, da plutselig en masse røyk veltet ut av knapperaden min i midten av dashbordet. Brent plastikk røyk. MYE! Stoppet ganske raskt for å sjekke hva dette kunne være. Ledningene til "Varmen i bakruta", "Tåkelyset", og "grøftelyktene" var smeltet sammen. Tomgangen eksisterer ikke lengre, d.v.s. jeg må dra ut manuell choke i lyskryss for å ikke stoppe. Speedometer, turteller, bensinmåler, og temperatur måleren fungerer ikke; men lysene i dasjbordet virker. Når jeg tenner fjernlyset, så lyser høyre blinklys i dasj'en, og omvendt. Ledingene til grøftelysene var også smeltet helt framme under fangeren. Aldri kjøp biltema pærer (H3)! Sikringen hadde ikke brent av! KAN NOEN HJELPE MEG??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 På tide å legge opp nye ledninger kanskje Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Var å snakket med Gumpens auto (møller gruppen). De mente at det kunne ligge i dasjbordet. Etter litt om og men fant jeg fram koblingskjema til print'en til dasj'en på nettet. Tok med meg dasj'en inn på "roterommet" Fant fram scopmetret (fluken), og målte det som kunne være feil. Ingen feil på printen; gikk da på utsiden for å prøve med driftspenning på. Det viste at det var en feil med levering av +12V fra dynamoen til noe slukking av en ladelampe (har jeg hørt), den viste bare +0,09V. Fant fram en liten ledning og koplet den inn (med +12V) der hvor strømmen fra dynamoen skulle vært. ALT VIRKET (selv tomgangen)!!! Må bare sjekke dynamoen/ladereléet/spenningsregulatoren/den blå ledningen hvor det skulle vært +12V. Så fort været løyer, vel å merke... Slapp nytt ledningsnett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg