Gå til innhold

Toyota er kvalitet?

Ranger emnet

Crockett

Anbefalte innlegg

Originally posted by Otto von Bismarck

Toyota har sakte men sikkert gått vekk fra den enkelhet og feilfrihet din Corolla representerer, til å integrere ny og ikke utprøvd elektronikk og mekanikk i bilene.

Bilene har dessuten blitt større.

Sikkerhetsutstyr har i tillegg økt vekten på bilene, og det uten at Toyota har dimensjonert mekanikken godt nok i forhold til den økte vekten.

Det er slutt på tiden da bærekuler, hjullager, ledd o.l. var overdimensjonert. Det er slutt på tiden da bilene veide så lite at motorene umulig kunne bli slitt av å dra dem.

Dessverre. Det var jo kjekt med et billig og driftsikkert alternativ for trengende sjeler.

Veldig bra poeng hele den teksten der Otto. Jeg har en følelse av at de fleste nye biler er skikkelig billig møkk fordi fabrikkene er under hard konkuranse og tvinges til å få ned produksjonskostnadene.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Otto von Bismarck

Om antall feil som fremgår av statistikk sier så mye om Toyota eller konkurrentene skal du ikke være for sikker på.

Toyota Norge fikser feilene fortløpende etter hvert som de blir oppdaget, kanskje nettopp for å unngå at feilene blir oppdaget av annet kontrollorgan. For om det reelle antall feil lakk ut, ville Toyota mistet så godt som samtlige av dagens kunder.

Kjenner en som har en hiace 94' som har gått 410 000km, har ikke hatt noe feil på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Definer "fet" ..

Jeg synes personlig at de eldre toyotaene bare ruster og ruster og ruster...

rust er et problem, men ellers så holder de, hvertfall motor. Har jeg hørt.

Originally posted by steinar

Kan komme med en gladhistorie om Toyota her. Pappa kjøpte en carina 1.6 i 1993 som hadde gått 15 000 den gang.

I løpet av 11 år har han gjordt følgende med bilen som går som en klokke:

- fyllt på noen cl bremseveske når den runda 300 000

- byttet olje

- byttet dekk

- byttet bremseklosser

- fyllt på bensin

I fjor høst når bilen runda 320 000 byttet han alle støtdemperne etter oppfordring fra den yngre generasjon.

Han vasker den utrolig sjelden og eneste plassen jeg har sett rust er litt på bakluka rundt skiltet. (Kjørt i Tromsø)

Beste bilen jeg har hørt om noen gang.

Det kaller jeg god kvalitet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen har hørt at det finnes en hiace som har gått 400 tusen uten problemer og andre som har skifta dempere etter 300 tusen, så forandrer ikke det min oppfatning av avensisen min. Dessuten er mine dempere gåen bak etter ca.100 tusen. Kanskje ting var bedre før i tiden? dessuten når de på toyota sier at de har hatt mye trøbbel med den nyeste utgaven så sier vel det sitt! Men uansett så har jeg bestilt ny bil, og det ble ikke toyota.

Toyota Avensis `02 (Drittbil!)

x-Volvo V40 `99

x-Nissan Primera SRI `96

x-Nissan Sunny SR `95

x-Corvette `84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Crockett

At noen har hørt at det finnes en hiace som har gått 400 tusen uten problemer og andre som har skifta dempere etter 300 tusen, så forandrer ikke det min oppfatning av avensisen min. Dessuten er mine dempere gåen bak etter ca.100 tusen. Kanskje ting var bedre før i tiden? dessuten når de på toyota sier at de har hatt mye trøbbel med den nyeste utgaven så sier vel det sitt! Men uansett så har jeg bestilt ny bil, og det ble ikke toyota.

Hvilken bil da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at den nye avensisen har lite feil, så synes jeg du bør ringe toyoat på storo, de er av en annen oppfatning, men du vet kanskje noe ikke de vet! Jeg spurte de siden jeg skal bytte bil, om det var blitt noe bedre på den nye modellen, svaret var at de hadde hatt mye trøbbel, men at det nå var fikseet opp i de som ble levert nå. Ellers takk tenkte jeg.

Toyota Avensis `02 (Drittbil!)

x-Volvo V40 `99

x-Nissan Primera SRI `96

x-Nissan Sunny SR `95

x-Corvette `84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Crockett

Hvis du mener at den nye avensisen har lite feil, så synes jeg du bør ringe toyoat på storo, de er av en annen oppfatning, men du vet kanskje noe ikke de vet! Jeg spurte de siden jeg skal bytte bil, om det var blitt noe bedre på den nye modellen, svaret var at de hadde hatt mye trøbbel, men at det nå var fikseet opp i de som ble levert nå. Ellers takk tenkte jeg.

han mener sikkert den har mindre en de fleste andre bilmerker... og det at de har spesielt mye feil har ikke jeg hørt eller sett noe spesielt om..og hvis det var tilfellet ville jeg fått hørt eller sett det...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider