Gå til innhold

Videoredigeringsprogram, hva bør jeg velge?

Ranger emnet

momo

Anbefalte innlegg

Hallo.. jeg har vært på gatebil treff å filma masse i år, har nesten 4 timer med råfilm liggende å har fått med meg en del morsomt...

Men jeg trenger å redigere, hva slags redigeringsprogram bør jeg bruke? Jeg er ganske nybegynner så jeg trenger noe som er lett å enkelt å bruke.... hva anbefales?

Å hvor får jeg tak i det? laste ned crack eller kjøpe i butikk??

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Hallo.. jeg har vært på gatebil treff å filma masse i år, har nesten 4 timer med råfilm liggende å har fått med meg en del morsomt...

Men jeg trenger å redigere, hva slags redigeringsprogram bør jeg bruke? Jeg er ganske nybegynner så jeg trenger noe som er lett å enkelt å bruke.... hva anbefales?

Å hvor får jeg tak i det? laste ned crack eller kjøpe i butikk??

Hva med Windows Movie maker.5 eller nyere? Du finner det vel som software på http://www.download.com kanskje? Hvis du f.eks har win xp, så ligger det vel på maskina di fra før av.

Syns dette programmet er helt greit for oss "nybegynnere" ihvertfall. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Vil anbefale Pinnacle Studio-serien for deg. Fine programmer som er lette å bruke!

slenger meg på den jeg Cozzie. Pinnacle 9, fungerer helt fint og er lett å bruke. Du får lastet ned demo fra hjemmesiden deres..

Fighting for peace is like fucking for virginity ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å foreslå Adobe Premiere for en sånn aldri har redigert et videoklipp før er vel det jeg vil kalle drøyt. Jeg har redigert en video jeg laget med Pinnacle Studio 8, og kan anbefale programmet pga. det er lettvint og kan gi helt fine resultater! Har holdt på med data noen år, så de fleste programmer går ganske greit. Dette lærte jeg hvert fall på veldig kort tid, og vil tro det er et av de enkleste videoredigeringsprogrammene å bruke. Utgaven jeg brukte hadde noen dessverre noen plagsomme bugs, men det er forhåpentligvis utbedret i 9ern. Ikke sikkert du merker noe til dem allikevel. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg har win xp ja så jeg hadde movie maker... prøver meg litt på det å ser om jeg får det til å virke, til jeg får tak i bedre redigeringsprogram. før har jeg bare overført stillbilder fra dv kameraet mitt, og brukte usb kabel, en kamerat av meg sier jeg kan bruke usb kabelen til film å.. er det riktig? får ikke noe kontakt med kameraet gjennoim moviemaker.... hmmmm

*klundre*

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Å foreslå Adobe Premiere for en sånn aldri har redigert et videoklipp før er vel det jeg vil kalle drøyt. Jeg har redigert en video jeg laget med Pinnacle Studio 8, og kan anbefale programmet pga. det er lettvint og kan gi helt fine resultater! Har holdt på med data noen år, så de fleste programmer går ganske greit. Dette lærte jeg hvert fall på veldig kort tid, og vil tro det er et av de enkleste videoredigeringsprogrammene å bruke. Utgaven jeg brukte hadde noen dessverre noen plagsomme bugs, men det er forhåpentligvis utbedret i 9ern. Ikke sikkert du merker noe til dem allikevel. Lykke til!

Kan likesågodt lære deg Premiere først som sist, det er uten tvil det beste programmet på markedet. Selv startet jeg på blanke ark i AP og har klart meg helt utmerket. Er litt vanskelig i starten, men når du kommer i gang er det veldig enkelt.

Men for all del, pinnacle studio er et enkelt og simpelt program som gir brukbare resultater for de fleste som lager hjemmevideoer på hobbybasis. Så om du ikke har planer om å utvikle deg noe særlig, er pinnacle helt klart det beste valget.

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider