GT_rider Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Har nå hatt min Celica GT noen måneder, og så til min forskrekkelse at oljelyset begynte å lyse mens jeg kjøret. Peila den da jeg kom i garasjen, da var den på min på pinnen. er ikke så lenge sia jeg etterfylte sist. Så da lurte jeg på om desse motora normalt bruker litt olje. Ellers lurer jeg på om jeg har kjøpt en slitt motor full av lekasjer:( Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celicamann Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Hmm har en celica gt jeg også, og den bruker ikke noe spesielt med olje (litt serførgelig) Har du kjørt bilen veldig hardt? så bruker den jo serførgelig en del mere... :op Siter Hilsen Storbonden :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Kan ikke si jeg kjører bilen plagsomt hardt. Fylte på den ca 8dl, og da viste pinnen at det var fullt. Så kanskje den bare har liten nivåforskjell mellom max og min? Nå er i hvertfall alt velstand:) Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Hvor langt har du kjørt siden du fylte på olje sist? Hvor mye olje har du fylt på så lenge du har hatt bilen og hvor langt har du kjørt? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarasque Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Tror en god del av celicaene er kjørt litt hardt. Merker at min og bruker litt olje til tider.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegar85 Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 det var da merkelig. jeg har en gt4 og den bruker ingenting Siter celica gt4 carlos sainz x- audi a4 1.8 turbo x- ford sierra is x- opel rekord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Har vel måte etterfylle ca 0,5l pr 1000km eller lengre. Har vel fyllt litt over 1liter siden jeg kjøpte bilen i juli/august i år. Oljeforbruket har kanskje sammenheng med at bilen har gått 232500km, uten å ha bytta annet enn vanlie slitedeler. Går jo helt fint ellers. Ikke no tull. Skikkeli Toyota kvalitet:) Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl234 Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 på celica så er det 1liter i forskjell mellom min og max på peilestanga. men det er fortsatt mange liter igjen når det står på min på stanga. tror det er 3 eller 4 liter igjen da. ,men lurt å ha nivået høyt siden disse motorene skal ha god tilførsel av olje for å ha det bra. (har erfaring med hva som skjer hvis du ikke følger med :( ) Siter Toyota Celica -86 Pedal to the metal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Oktober 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Tenkte det måtte være langt igjen fra min på peilepinnen, til det var tomt for olje da jeg så i boka hvor mye olje den skulle ha. Er også redd for hva som skjer om den ikke får olje. derfor følger jeg nøye med. Håper jeg aldri opplever hva som skjer om jeg ikke passer på.. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg