Gå til innhold

Da var det min tur til å spikre paller :p

Ranger emnet

allyse

Anbefalte innlegg

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet er det at politiet trenger bare gjennomsnitts måling over minst 100 meter.. Hvor mange sekkunder er det i 200? :)

Det er under 2.. det vil si at den tiden det tar deg å akselrere fra 80-90-100 eller hva nå fartsgrensa er opp til 200 og ned til 20.. eller 0.. så kan politiet få en gjyldig måling på sikkert over 150 kmh.. hvis de er oppmerksome nok.

feil feil feil. :) de skal ha en snitt måling på minst 90sekunder!

har hatt de etter meg i 180på e6. bremset ned til 40-50 når jeg så det. 30sek etter kom blålysa på. da var ikke målingen høy nok til bot. men neste gang tok de meg sa dem. (målte 95sek)hehe

når jeg mistet lappen målte de 104sek.

minstekravet er 90sek. ikke 100meter.

derimot med radar/laser er det mye kortere tid/strekke logisk nok..

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

God dagen gutter (og kanskje noen jenter). Litt over et år siden mine synder nå gitt. For å være ærlig angrer jeg ikke så veldig, men, men, det går være en annen sak hehe.

Uansett nå forsvant sperra for 10 dager siden, men har jeg fått muligheten til å ta sertifikatet igjen? neeeeeeeida. Purken trenerer denne saken sånn inn i granskauen jeg blir lei. Først sendte jeg et brev om tillatelse om å ta teori/praksis igjen i Juni (tenkte jeg skulle være føre var og bare få inn søknaden før sperra gikk ut). Fikk svar i starten av August (noen dager før sperra gitt ut) AVSLAG, vent til sperra har gått ut. Venta de ekstra dagene, og fakset inn enda en søknad, som jeg enda venter på. Jeg blir så drittlei av å måtte vente på å få lov å begynne på oppkjøringa igjen bare fordi staten skal arrangere en pissekonkuranse.

Noen som vet hvordan jeg kan speede opp denne tingen? Kan jo ikke engang bestille oppkjøring uten å få tillatelsen først sier de :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen gutter (og kanskje noen jenter). Litt over et år siden mine synder nå gitt. For å være ærlig angrer jeg ikke så veldig, men, men, det går være en annen sak hehe.

Uansett nå forsvant sperra for 10 dager siden, men har jeg fått muligheten til å ta sertifikatet igjen? neeeeeeeida. Purken trenerer denne saken sånn inn i granskauen jeg blir lei. Først sendte jeg et brev om tillatelse om å ta teori/praksis igjen i Juni (tenkte jeg skulle være føre var og bare få inn søknaden før sperra gikk ut). Fikk svar i starten av August (noen dager før sperra gitt ut) AVSLAG, vent til sperra har gått ut. Venta de ekstra dagene, og fakset inn enda en søknad, som jeg enda venter på. Jeg blir så drittlei av å måtte vente på å få lov å begynne på oppkjøringa igjen bare fordi staten skal arrangere en pissekonkuranse.

Noen som vet hvordan jeg kan speede opp denne tingen? Kan jo ikke engang bestille oppkjøring uten å få tillatelsen først sier de :/

Gå inn til biltilsynet og spør hva som skjer med søknaden. Når jeg tok lappen på A1, fikk ikke jeg noe svar om at den var godkjent og det var det visst ikke vanlig at man fikk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det oslosnuten eller no som har ansvar for det?

uansett dra ned til snutstasjoenn hvor personen jobben å be om å få snakket med han....

og ta med deg tv2 hjelperdeg

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke engang bestille oppkjøring uten å få tillatelsen først sier de :/

Få tillatelse for å kjøre opp?

Skal jo bare være å fylle ut et slikt vanlig skjema og skrive at du ikke er under noen 'sperre'. Er jo helt sykt om du må få ekstra tillatelser, sperretiden din skal jo være over nå. Lureste er vel å stikke ned på biltilsynet og spørre, på polititstasjonen er de bare idiotiske.

Håper du har husket å bestille EVO 8-en til oppkjøring da. ;)

x '02 Z3 1,9 M-tech.

RX-7 Turbo II ønskes kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo bare være å fylle ut et slikt vanlig skjema og skrive at du ikke er under noen 'sperre'. Er jo helt sykt om du må få ekstra tillatelser, sperretiden din skal jo være over nå. Lureste er vel å stikke ned på biltilsynet og spørre, på polititstasjonen er de bare idiotiske.

Det er sykt. Det er staten som skal vise at de har "makta".

Får se ang den evoen. Kjører vel opp fra Asker elns. Hater å konse kjøringa i oslo *idiotby*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, saken er at det MÅ igjennom politiet.

Ring politiet og be de sette deg over til førerkortavdelingen, og snakk med dem. Det er de som har makta når det gjelder å ta lappen etter du har mista den. Når de sier ja så sender de en bekreftelse til biltilsynet. Disse prosessene går desverre med papir og fax så her må man ringe og mase.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du fått videoen? legg den ut davel :D

Det er enda en sak purken ikke engang gidder å svare på. Har sendt sikkert 5 søknader om å få den videoen. Husk jeg måtte ut med over 10.000 i advokatutgifter for å få videoen i første omgang, men da fikk ikke jeg beholde den eller kopiere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider