Gå til innhold

Da var det min tur til å spikre paller :p

Ranger emnet


allyse

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Yoneck

 

Ja, det kan da umulig ha hatt noe med at du kjørte i 260% av lovlig fart...

 

De som kjørte forbi i 150 får han ikke gitt noe annet enn bot. De var sikkert lure nok til å holde "fartsgrensen" på 140 +litt.

 

Mtp. Jeg cruisa i 1 times tid i 130 og UP målte meg rundt 10 ganger bare for å ta meg på noe sier jeg at det har noe med at jeg kjørte en fin bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes synd på deg jeg.... enig at du fortjener det og skulle visst bedre siden du jobber med biler !..... men hadde gjort akkurat det samme selv :rolleyes:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pettergutt

Hva syter du egentlig for?

 

Du vet det ikke er lov........eller? Og siden du sier du lever av å kjøre bil så fatter jeg ikke at du gidder ta sjansen på å kjøre så uforsvarlig.

 

Syns du fortjente det jeg

 

Ja. Jeg fortjente det.. Ja Jeg skulle visst bedre, og nei det er ikke synd på meg. Totalt min skyld, og jeg visste min egen risiko når jeg kjørte for fort. Det er ikke det, akkuratt den delen veit jeg, og har alltid visst. Det var ikke grunnen til posten heller - det er hovedsaklig ingen sytepost, men når flere ser folk blir tatt så kan kanskje noen andre lære av oss synderes feil.

 

En må huske på å kjøre for fort i 100 sonen er absolutt det som gir minst straff mtp. fartsovertredelser. Drar du på rudskogen eller våler i privat regi og gjør det samme stuntet og skulle være så uheldig en purk måler deg (ja, jeg veit det er usannsynlig, men si nå det skjer) så får du faktisk _høyere_ strafferamme for å kjøre fort på bane. De norske lukkede baner er underlagt veitraffikkloven. Ergo - maks 80km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by allyse

 

En må huske på å kjøre for fort i 100 sonen er absolutt det som gir minst straff mtp. fartsovertredelser. Drar du på rudskogen eller våler i privat regi og gjør det samme stuntet og skulle være så uheldig en purk måler deg (ja, jeg veit det er usannsynlig, men si nå det skjer) så får du faktisk _høyere_ strafferamme for å kjøre fort på bane. De norske lukkede baner er underlagt veitraffikkloven. Ergo - maks 80km/t

 

Nå roter du. Dette gjelder bare når det er "åpne" arrangement der man kjører med vanlige gateregistrerte biler. Kjøres det lukkede arrangementer der forsikring og sånt ikke gjelder, så gjelder heller ikk 80. Da jeg var på ACR i juni kom det et par snuter, som vi snakket litt med (prøvde å få dem til å hjelpe oss å få tak i ei vannpumpe). De sa rett ut at de definerte det som 100-sone (greier jo både kravene om : adskilt kjørebane (ikke akkurat noen kjørebane andre veien), lys (middnattlyst holdt lenge for dem), og langt mellom av-/påkjørseler). Uansett så kunne de ikke brydd seg mindre. Om folk så kjørte i 300 der, så var det jo tross alt bane. Tror du skal ha en ganske dårlig dag for å bli stoppa i fartskontroll på rudskogen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by X-ecutioner

huh?? har man ikke lov til å kjøre fortere enn 80km/t på bane i norge?

 

Joda, han bare troller litt. MEN.. når f.eks. gatebil arrangerer, så er det åpne arrangement der veitrafikkloven gjelder (den må gjøre det for at folks forsikring skal gjelde), og da er det strengt tatt 80-sone, men det er det ingen som bryr seg om. Snuten kommer gjerne en tur for å se at alt går pent for seg, men at de begynner å sette opp fartskontroll, det er selvsagt bare tull.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt å miste lappen....

 

gjorde det selv for 5 mnd. siden, kjørt fort i 50 sone-----> kjørt i ræva på en bil :rolleyes:

 

Purken og noen vitner mente je hadde over 120 km/t, det nektet jeg på, jeg krangla meg ned til 80 , de spurte også om de var dobbel forgasser og turbo på HONDAN.. noe det ikke det er, det er en vanlig 1,6 liter.

 

Jeg godtok at det var min feil... der for var purken snill og tok førekorte i 5 mnd. og 5000 i bot, og ikke 6 :) ... slippete å kjøre opp på nytt..

 

Men nå er lappen i lomma igjen:D :D godt å ha den tilbake,

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår