Gå til innhold

Motorvarmer

Ranger emnet


BMWe30 323i

Anbefalte innlegg

hei alle!!

Nå er det kaldt ute!!Jeg har motorvarmer i bilen min, men jeg er ikke sikker på om jeg tar sjansen på å bruke den. Jeg har hørt at ikke er så bra. Og den har sikkert stått i bilen siden den var ny (1984)

og er sikkert ikke brukt siden det:)

 

1.Hva må jeg sjekke før jeg plugger kontakten i??

2.Hva kan skje??

3.Hvor lenge trenger den å stå på for at motoren skal bli startklar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. trenger du å skjekke noe bortsett fra at kontakten må være i? med mindre motorvarmeren er koblet til bilens innspruthjerne(noe jeg aldri kan tenke meg at den er) kan vel egentlig ikke noe gå i stykker.. det er jo bare et varmeelement som varmer opp vannet

 

2. enten virker den ellers virker den ikke. Når den virker hører du en slags sprakelyd

 

3 2-3 timer bør holde

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

1. trenger du å skjekke noe bortsett fra at kontakten må være i? med mindre motorvarmeren er koblet til bilens innspruthjerne(noe jeg aldri kan tenke meg at den er) kan vel egentlig ikke noe gå i stykker.. det er jo bare et varmeelement som varmer opp vannet

 

2. enten virker den ellers virker den ikke. Når den virker hører du en slags sprakelyd

 

3 2-3 timer bør holde

1 - Jupp...

2 - jupp...

3 - ...og jupp :D 3+ timer ville jeg satt den på

 

Just plug & play ;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et defa system i min bil, men jeg mangler cupe vifte, så cupeen vil ikke kunne bli varmet... men det jeg lurer på er den lille digitale dinksen som han kan sette på dashbordet hvor man kan se hvor mye batteriet laddes osv... men her er det jo også en funksjon som sier noe om når tid bilen skal være varm (eks: 08:00 og 16:00), men er dette bare for cupevarmeren? eller er det også for motorvarmeren?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke ønsker å gå ut i -10C og stikke i kontakten 3 timer før jeg skal på jobb (dvs. kl 4 om natta), så jeg ønsker heller å bare kunne stikke inn kontakten om kvelden, og at motorvarmeren automatisk kobles inn når klokken blir 4-5.. noen som vet hvordan dette funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å kjøpe den "dingsen", kan du bare kjøpe ett sånn "timer"-ur. Denne kobler du mellom motorvarmer og stikkontakten i veggen. Denne kan du programmere som du vil. Da kan du bestemme når den skal slå seg på og av osv... Koster ikke store summen heller. Tror det var ca. 150 på Clas Ohlson for den billigste versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvor gaml den "dingsen" din er det å sikkert? Jeg har en sånn warm-up sak, og den dysplay saken er på str med en fyrstikk eske.. Den settes på innstilt tid til det tidspkt du vil kjøre med bilen.. Deretter skal den da bruke utetemp føleren til å beregne når den skal slå seg på selv.. Dette gjelder da for både motorvarmer og coupe vifte samtidig.

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

Jeg har et defa system i min bil, men jeg mangler cupe vifte, så cupeen vil ikke kunne bli varmet... men det jeg lurer på er den lille digitale dinksen som han kan sette på dashbordet hvor man kan se hvor mye batteriet laddes osv... men her er det jo også en funksjon som sier noe om når tid bilen skal være varm (eks: 08:00 og 16:00), men er dette bare for cupevarmeren? eller er det også for motorvarmeren?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke ønsker å gå ut i -10C og stikke i kontakten 3 timer før jeg skal på jobb (dvs. kl 4 om natta), så jeg ønsker heller å bare kunne stikke inn kontakten om kvelden, og at motorvarmeren automatisk kobles inn når klokken blir 4-5.. noen som vet hvordan dette funker?

Mest sannsynlig er det koblet opp slik at kupe & motorvarmer startes samtidig. Sånn er det normalt å koble det.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår