Gå til innhold

Vinkel på turbo-kjernen

Ranger emnet


Trond.S

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen har greie på hvor skrå vinkel kjernen på en turbo kan stå (for olje gjennomstrømmningen skyld). Tenker på sidelengs. Veit at det optimale er 90 grader, men jeg tenkte jeg kanskje kunne slippe å vri den på den. Regner med at jeg må ha nytt pakningssett visst jeg tar den fra hverandre.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som larsern skriver,20-30 grader funker greit,men jeg regner med at du skal ha den turbon på en volvomotor,og iogmed at returrøret skal ned i blokka må det nok vries litt på lagerdelen for at røret skal treffe hullet i blokka,for å begynne å kappe og kødde med røret for å få det til å passe er no dritt.

Lar det seg ikke gjøre å vri lagerdelen pga den sitte fast,må du varme turbinhuset rødt,da løsner det.

 

Får til dette du vettu!!

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Riktig som larsern skriver,20-30 grader funker greit,men jeg regner med at du skal ha den turbon på en volvomotor,og iogmed at returrøret skal ned i blokka må det nok vries litt på lagerdelen for at røret skal treffe hullet i blokka,for å begynne å kappe og kødde med røret for å få det til å passe er no dritt.

Lar det seg ikke gjøre å vri lagerdelen pga den sitte fast,må du varme turbinhuset rødt,da løsner det.

 

Får til dette du vettu!!

 

I volvomotorene så går olje returen ned i bunnpanna.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar og tips. Skal se åssen vinkelen blir når turbo'n sitter på plass i bilen. Er riktig som du seier Larsern, det er en gammal og VELbrukt turbo ;) Det skal ikke ned i en Volvo detta, er til en jordebil. Litt artig å prøve å turbokonvertere når det ikke koster skjorta, håper jeg lærer litt.

 

Sorry at jeg maste på deg om felga dine i vår Euro-1, men lommeboka mi ombestemte meg :) Åssen går det med bilen din?

 

Returen går da ned i blokka på min B230ET, er vel litt annet med R-sport sett?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår