Gå til innhold

bmw 323 - 325?

Ranger emnet

LeifPer

Anbefalte innlegg

323i er aluminium blokk/topp som er noe lettere.

323i har smalere og lengre innsugsmanifold.

323i har bedre bånndrag og maks nm er 1000 omdreninger tidligere.

Presentasjonen på disse motorene er bortimot identiske, men M52B25 (323i) er en mer pålitelig motor og den er forbedret på flere stadier da den er arvtaker til M50B25 (325i)

Hestekreftene er oppgitt til kun å være 170 hestekrefter grunnet tyske forsikring - / avgiftsregler og motoren lever nok litt over 180 hestekrefter uten at jeg sitter med fasiten. 323i ble levert som ett rimeligere alternativ til 328i med 193 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men alle sier at 325 motoren(hva er navnet på den?) er bedre enn 323 motoren. 323 motoren er 85 mod mens 325 motoren er jeg ikke sikker på hvilken mod er. (iallefall e30 med 171 hk)

det jeg ikke har fått svar på

jeg har hatt turbo i planene, hvilke av de motorene er best å bygge turbo på? må jeg bytte råder? hva må gjøres elektrisk?

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LeifPer

men alle sier at 325 motoren(hva er navnet på den?) er bedre enn 323 motoren. 323 motoren er 85 mod mens 325 motoren er jeg ikke sikker på hvilken mod er. (iallefall e30 med 171 hk)

det jeg ikke har fått svar på

jeg har hatt turbo i planene, hvilke av de motorene er best å bygge turbo på? må jeg bytte råder? hva må gjøres elektrisk?

takker for svar :D

Jeg trodde du snakket om E36. Du må fortelle hvilken bil det gjelder. Scenarioet er at en fra Mazda-forumet kommer inn og forteller om sine 90 illsinte hester i sin 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider