Gå til innhold

"Turbonator" TURBO PÅ 5 MINUTTER :-p

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg veit hva det er.. Det er nok helt sikkert bullshit :D

More Power: Are you looking for more power from your wheels? Whether you have a stock or aftermarket intake system, the Turbonator will add up to 35 horsepower to your vehicle. - Yeah right! Hvordan kan et luftinntak skaffe 35hk lissom?

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel..tyder på at det skal være noen form for turbo for alle typer biler og motorer (oxo båter og slikt sto det)

så om du har en liten lada fra 1904 så kan du få turbo på den orginale motoren om du kjøper en slik en..hehe

har ikke helt 100% troen på det..men kan godt hende at det funker! men jeg bestiller ikke en..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke den til og trimme lufte anlegget til bilen... Tipper det er bitte litt mere luft fortrengning i den vifta en i orginal kupe vifte..! Kan vere greit om sommeren for kjøling, og om vinteren for å smelte isen litt fortere! ;)

Men tipper den funker like godt som ein vanlig turbo for d... (der akslingen er rustet fast på vel og merke)

Edit:

The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler.

Ska sei....!! Den er til og med mer effektiv enn ein intercooler..!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen vifte. Det er en aluplate som er laget "tenner" i og rund så den passer inni rør eller slangen som går inn i luftspjeldet. Den er utformet slik at den skaper en virvelvind i luftspjeldet og dermed litt kaldere luft. Men den kan dere lage selv på ca. 30 minutter. Om den faktisk virker vet jeg ikke. Har kjøpt den selv og synes jeg merket en liten forbedring men langt i fra mye pulver ihvertfall. Får en liten suselyd i alurøret jeg har. Sammen med luftfilteret kan det være at det blir 2% effektøkning men det er bare spekulasjoner. Er ikke verdt pengene de skal ha for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat kalle det for utvikling men heller lureri. Du tar en 10*5 cm aluplate, lager tenner i den og bøyer den så den passer inn i røret. Vips så har du Turbonator. Kunne lett ha laget mange sånne uten problem men det er vel muligens patent på dritten om jeg ikke tar feil. Skal få knipset et bilde i morgen så jeg kan legge inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thunder

Er ingen vifte. Det er en aluplate som er laget "tenner" i og rund så den passer inni rør eller slangen som går inn i luftspjeldet. Den er utformet slik at den skaper en virvelvind i luftspjeldet og dermed litt kaldere luft. Men den kan dere lage selv på ca. 30 minutter. Om den faktisk virker vet jeg ikke. Har kjøpt den selv og synes jeg merket en liten forbedring men langt i fra mye pulver ihvertfall. Får en liten suselyd i alurøret jeg har. Sammen med luftfilteret kan det være at det blir 2% effektøkning men det er bare spekulasjoner. Er ikke verdt pengene de skal ha for den.

Hvordan skal en rotasjon av luften i innsugsrøret kunne senke temperaturen???

Dette er kun laget for å lure godtroende fjols...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for nyssgjerrighetens skyld ikke i troen på å få mer gamp i bilen. Poenget med saken er at den liksom skal fungere som en turbo, noe den ikke gjør. Bare tull er det ja. Men jeg vil ikke kalle meg selv for fjols for å ha ønske å prøve den. Ikke akkurat sånn at jeg gikk konkurs av å kjøpe den, men jeg vil nå advare dere andre som tror at den fungerer. Noe vidunderverk er den så langt ifra.

PS. jeg har ikke kjøpt de magnetene nei. Har du??? He he...lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider