Gå til innhold

"Turbonator" TURBO PÅ 5 MINUTTER :-p

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

haha-. er du seriøs at du kjøpte den?. fy faen da. kunne du heler ha skaffe deg en SKIKKELIG kingsize slangs som du dekket rundt hele kjølevifta til radiatoren din og så kjørt på inn i innsuget.. snakker om naive mennesker.

 

 

dere volvo eiere er desperate etter hk gitt.

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen asshole dere er asså!!! Men det var jo en bombe at det var akkurat dere som kom med idiot kommentarene. Ser ikke på dere som de mest seiøse inne på forumet her heller så jeg tar ikke deres kommentarer så jævlig innover meg heller. :ass

Det må jo være lov å prøve ting for nysgjerrighetens skyld eller??? Dere fyller vel opp tanken på Shell med V-power dere og tror at det hjelper. Samtidig som dere kjøper den dyreste oljen til bilen for den er så mye bedre enn alt annet. :o :o :o Trimme gjør dere men tør ikke å gå ut med hvor mye dere har trimmet. Ja for da må dere ut med ekstra toll og avgift. Ja dere er jævlig dyktige på å slenge dritt men dere kaster stein i glasshus med de flåsete kommentarene deres. Og hva om Turbonator faktisk fungerer då? Vet dere noe om det i det hele tatt då???:eek: Drivstoff forbruket går faktisk ned men det vil ikke si at bilen får mer power av den grunn. De 150 kr. jeg måtte betale for dritten har jeg tjent inn igjen på drivstoff forbruket.:D :D :D Skal dere slenge dritt så gå off topic å sleng med lefsene deres og la folk som lurer på noe få fornuftige svar og ikke flåsete kommentarer fra bedreviterne.:pisser: :pisser: :pisser: flushit flushit flushit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alt for mye peiling på overlading, men jeg tror ikke en slik "jukse-turbo" sak vil klare å komprimere lufta, får vel ikke nok rpm...? Men, skulle vel tro at lufta har større fart og lavere temp etter vifta enn før.. Men lurer på om den vil blokkere luftstrømmen ved f,eks jevnt gasspådrag.. Kanskje en får 1-3hk av den, men tross alt så er det snakk om bare 150kr, skal ikke mye shopping til for at en har brukt det uansett...

 

Men, hvordan klarer en å spare bensin på dette? Mer luft vil jo si mer bensin... Selv om det ikke er snakk om mye luft her da..

Morsomt at noen gidder å teste dette, selv om det høres litt vel enkelt ut..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Har ikke alt for mye peiling på overlading, men jeg tror ikke en slik "jukse-turbo" sak vil klare å komprimere lufta, får vel ikke nok rpm...? Men, skulle vel tro at lufta har større fart og lavere temp etter vifta enn før.. Men lurer på om den vil blokkere luftstrømmen ved f,eks jevnt gasspådrag.. Kanskje en får 1-3hk av den, men tross alt så er det snakk om bare 150kr, skal ikke mye shopping til for at en har brukt det uansett...

 

Men, hvordan klarer en å spare bensin på dette? Mer luft vil jo si mer bensin... Selv om det ikke er snakk om mye luft her da..

Morsomt at noen gidder å teste dette, selv om det høres litt vel enkelt ut..

 

Rpm? Komprimere lufta?

 

Nå må du lese hva som står da..

Dingsen har ikke rpm fordi den står stille, den komprimerer heller ikke lufta, den bare gir den en rotasjon..

 

Men dette kan da ikke gi noen som helst effekt, og heller ikke kutte ned på drivstoff forbruk? I Innsugsmanifoilen så vil jo lufta miste "rotasjonen" sin pga gassspjeldet.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Turbonator™ is a non-moving vortex generator that goes inside your air intake hose, right after your air filter.

 

It is made entirely from stainless steel. It requires no maintenance, and, it only takes 5 minutes and a screwdriver to install. If you don't feel comfortable installing it, have your mechanic do it for you. If he doesn't install it for free, find a new mechanic.

 

How does it work?

The Turbonator's airflow dynamics produces a swirling, fast-burn effect in the combustion chamber. This creates finer particles of atomized fuel, allowing better flame propagation and more complete combustion.

 

By enhancing fuel atomization the Turbonator produces increased horsepower and fuel economy. An emissions lab, licensed by the EPA conducted tests on non-moving vortex generators that produced results as high as 20 horsepower and 24% increases in mileage. Other independent studies yielded results as high as 35 HP and 31% MPG. Although results varied from vehicle to vehicle, gains were evident, and considering the unit is inexpensive, easy to install, and requires no maintenance, installing the Turbonator is a worthwhile investmen

 

 

 

 

Utrolig hva de prøver å selge. Høres teit ut. Putter man en sånn brems i innsuget vil farten på lufta øke og trykket synke akkurat når luften passerer turbonatoren. Rett etter turbonatoren vil farten på lufta synke igjen og trykket øke til det det var før turbonatoren, bortkasta så vidt jeg kan se. De påstår de har hatt uavhengige undersøkelser da. sikkert bare bløff. Hadde vært morsomt å prøvd å bremsa en bil med og uten turbonator da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår