Gå til innhold

Litt OFFTOPIC på en måte men....

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Jeg har kjørt mange biler.. blant annet 740 stv (b230a) 1985'.

Det er en gøy bil å kjøre, men jeg synest 240 er gøyere..

Har eid en 244 før, men nå har jeg 242..

240 er jo et par hundre kilo lettere, så den er litt "kvikkere" jeg synest også den er bedre på glatten. 700 serien er seigere.

Den dårligste bilen jeg har kjørt, må nok være Ford Transit turbo(?) Diesel. Faen så dårlig den bilen var! bremsen hugget altfor mye, det var ingen servo, rattet rettet seg ikke opp, det var ingen ryggesperre, håndbrekken minnte om et kosteskaft, det var ingen ergonomi på dashboard.. det var bare å gjette hvor knappene var, med mindre man ville kjøre av veien :p

Utenom det, brukte den sikkert 20 sekunder til 100. Så man hadde ingen "nød akselerasjon" ut i kryss.

740 med B230a går faktisk relativt bra, men det er jo fordi at Volvo har mye sylindervolum som igjen gir mye nm. Jeg leste faktisk at B230a som har 112hk har 182nm, mot b230e med 136hk sine 180nm..

De sier at dobble dellorto eller weber gir ca. samme effekt som b230e, men den vil jo få mye mer nm regner jeg med.. Men så får man jo bensinutgift som f***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

240 er jo et par hundre kilo lettere, så den er litt "kvikkere" jeg synest også den er bedre på glatten. 700 serien er seigere.

240 veier så å si det samme, nesten ingen forskjell på vekta.

men på glatten er 240 bedre.. det er jeg klar over, men er det ikke bare gøy å ligge breit da? :D

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med mindre det bare er dekkene dine da.. hvis du gidder å sette på mine bakdekk på din bil kan du teste.. menmen.. en masse slit

B230A og K har 192 nm mens E har "bare" 190 nm(hehe)

det er nok høyere på forgassermotorene pga at de har litt høyere komp.

Ikke mange av de nye bilene idag med så høyt dreiemoment selv om de har 150 hk..

hvis 240 er lettere er det i såfall den gamle typen.. den nye er ca lik ja

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en '90 740 GL jeg.. Vet ikke hvilken motor som står i, har ikke tenkt på og sjekke men det er iallefall en insprøytingsmotor med 116 hk. Går veldig greit synnes jeg for og være en stor volvo, men som vinterbil er den ikke no særlig.. Ikke så veldig lett og komme seg hjem på glatta siden det er en veldig lang bratt oppover bakke med masse svinger..

Men den er veldig behaglig og kjøre iallefall, i motsettning til masse andre biler jeg har kjørt både av gammelt og nyere.

Mens vi spora litt av og diskuterte den dårligste bilen;

Den dårligste jeg har kjørt var en Ford Sierra 2.5 D ...

Aldri i hele mitt liv opplevd makan til seig bil...

Ble litt skuffa og for av en eller an grunn syns jeg Sierra er en morsom bil og kjøre :)

De nyere 240 veier omtrent det samme ja, men de gamle er lettere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider