Gå til innhold

trimming bluebird sr turbo 86

max-muscle

Anbefalte innlegg

gidder ikke å kjøre på noe mer trykk før jeg har smidde stempler til neste år.

hva gjør intercooleren da ? eller hva gjør den for meg når bilen ellers er orginal ?

tror du jeg klarer å montere den selv ? Er det bare å skru den på et sted ? eller må den justers på noe måte ? Har ikke så mye peiling på mekking... har skrudd i fra hverandre en del mopeder for noen år siden da.. men det blir vel ikke helt det samme hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du forstår hvordan luftinntaket på en bil funker, så skal det være helt greit å montere den.

intercooler (eller mellomkjøler på godt norsk) avkjøler lufta som kommer fra turbo (fordi den er nær eksos som gjør den varm). lufta blir også varm av komprimering, noe den gjør av en turbo. jo kaldere luft du får inn i motoren da, jo mindre sjangse er det for detonasjon og kald luft ekspanderer seg mer enn varm luft (sier seg selv, kald - flere atomer).

med en intercooler kan du faktisk tjene noen hester hvis den fungerer som den skal :) ingen 'justering' trengs, kun tett innsug mellom turbo og spjeld.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSW felgene (de med mange eiker) altsaa sommerdekkene er 16" med 215/50 dekk om jeg ikke husker feil.. greie dekk, felgene har litt riper, men syns bare om man er paa naert hold..

vinterdekkene er Borbet 15" med Nankang dekk, 2 utrolig slitne og 2 greie dekk, felgene er hele og pene (kan trenge en vask ;) )

er i utlandet for tiden, kommer hjem til helgen, derfor manko paa norske bokstaver :p

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh, skaff deg mellomkjøler før du lader mye mer enn originalt...

husk å stenge PCV greia eller noe, altså sikkerhetsventilen på innsugsmanifolden. hvis ikke vil du ikke klare å lade mer enn 0.7 inn til sylinderen i det hele tatt. (ventilen er en sikring for at du ikke skal lade for mye). Du vil uansett klare å oppnå et høyere tall på en turbotrykksmåler og turbo, men halvparten vil som sagt blåses ut av sikkerhetsventilen.

og... forsterke en TB02 er bare dumt. kjøp deg en billig T25 fra en s13. disse er en OK oppgradering til bluebird turbo og du får dem billig av folk som oppgraderer sine s13.. (gå inn på http://www.200sx-ogn.org og se kjøp/salg forumet) - husk bare å handle en som ikke er i dårlig stand ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomkjøler først selvfølgelig ja, har ikke planer om å stille opp trykke noe før jeg har cooler, KN filter, effektanlegg.. da skal jeg stille det opp til 0,7..

Er det 0,6 orginalt ?

Tenkte lade 1 bar etter jeg har satt inn smidde stempler, og da oppgradere turboen så den skulle tåle dette.

Er skeptisk til å bytte til en T25. vil ikke dette gjøre at jeg får dårlige bunndrag ? Større turbo = lenger tid å lade opp ???

Har skjekka litt rundt om kring etter effekt annlegg til bilen (mongoose og ferrita) ingen hadde noe til min bil. Hvem har det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jorgen

1500 for felgene hvis jeg ikke selger bilen hel naar jeg kommer hjem, er en som har sendt meg melding paa den, kan si ifra..

kan gi deg 1500 ja... jeg mener den felgen som er på bildene.. bare en av dem er skrudd på bilen... de står tsw på den...

(tsw venom)

kjipt å fått feil felger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider