Gå til innhold

Manta b dører på Ascona b

Ranger emnet


drturbo

Anbefalte innlegg

Må nok ha mer en dørbunner på bilen min.....Plastdeler kan lages nytt.

Hadde bare vært kult å ha manta dører, det er detaljene som gjør det, ikke sant.

Vel, blir vel en tur til tyskland fo å hente en rustfri Ascona derfra, spørs bare om jeg har hjerte til å slakte en strøken b-modell....

Låner du bort frontspoileren din, så jeg kan lage en i carconfiber? driver med dørsiden og sparkepanel nå. Blir deilig!

Mvh.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye rust?:eek:

 

Hadde vært stilig med mantadører, men hvorfor ikke gjøre det enkelt å bare ta en manta med mantadører og lage Ascona av den? hehe:

asc-coupe-234.jpg

 

Sikkert enklere det :D

 

Ikke dumt å hente tysklandsbil, om man finner en rustfri. Tror kanskje de ruster like mye i tyskland, hehe... Men det er jo flere biler å velge mellom, så sånn sett er det jo større fare for å komme over en "rustfri". Men uff, ikke bra for sjelen å bygge om noe som er gått 50tusen eller mindre :rolleyes:

 

Draperer du eller lager du dørpanelene i solid karbon?

 

Ikke spesielt villig til å låne bort frontspoileren ;) Men det ligger en annonse på Ascona.tk som kanskje kan interessere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, sikkert enklere å bygge om en manta til ascona en et par dører...

:)

Jeg skal prøve å lage skikkelige dørtrekk, som går helt fra vinduet og nedover, slik at lista inntil vinduet kan brukes, og låsepinnen sitter der den skal.

Skal bare ha igjen døråpneren og ei reim til å lokke døra med( Skikkelig ræserbil må vite). Deretter hattehylle, midtkonsol, og bakre "dør"panel.

Leter nå etter noen som har et par strøkne donordeler, da mine er helt strøkne svarte, og de vil jeg ikke ødelegge.

Blir nok mye grunning og sparkel, men jeg har god tid....

Mvh.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kommer an på hvor lett det er å tilpasse vinduene :D

 

Høres bra ut med dørpanelene :cool: Har lagd nye fra scratch til Asconaen, men må finne noen solide stifter sånn at pakningslista mot vinduet blir hengende. Og den lista bør du nok også ha, for ellers blir vinduet lett liggende og klirre, mens man ikke får nok press på pakningen på andre sida, slik at det lekker inn i dørene, og da ruster det:mad:

 

Har studert litt på hvordan man kan lage nye paneler i sidene til baksetet, men klarer ikke helt å bli enig i hva som er greiest. Har lurt litt på å ta avstøp av noen originale i glassfiber. Men det blir noe veldig tidkrevende. Men ser ikke helt hvordan man ellers skal få til ei grei utforming på "armlenet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å ta at avstøp av de bakre platene. Jeg skal sprøyte dem med fyller grunning, bare for å fylle porene, og deretter bruke god tid på våtsliping. Jeg tror det er beste måten å få skikkelige former på. Jeg har også vurdert å lage noen uten armlene, og lage feste til høytalere istedenfor.

Hattehylla må ihvertfall sprøytes med noe, den er jo mer skrukkete en bestemor......

Jeg har trua på carbon interiør, det må jo bli heftig! Eller kanskje kevlar......

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I bilcross sveiser man på dør bøylen fra ascona b dører på manta dørene. Veit ikke om de bruker Ascona B vinduer eller om de er like på asc/man. Det er jo en grei løsning på å få tak i rustfrie dører. Hvis man kan sveise litt da...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår