zub Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Har nå kjøpt motor med Y 12 kam i, noen som har fakta på den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Fant den hos Enem ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Delenummer hos Enem i sverige: 35-44-300 Snabba facts: Opel 2.4 Omega Y12/P13 288/112/11.1/2.20 Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 en slik jeg også har ...tror jeg. Er det forskjell på trimkam og kvasskam egentlig? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Trimkan og "kvasskam" er bare to forskjellige uttrykk for en og samme ting. Ordet "kvasskam" kommer av at en trimkam er kvassere enn en original kam! :) Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Men fysisk sett er ikke en kvasskam kvassere i det hele tatt den er buttere er den ikke :D Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Er vel i bunn og grunn rett det, den har større grader-antall den åpner og lukker på, men bilen føles kvassere og sprekere :D Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 ja, akkurat dette jeg alltid har trutt, men så skulle selfølgelig noen uduglige folk ha en egen mening om dette. Det sa at en kvasskam løfte raskere fordi kammen var slipt slik at den fikk vart spissere, men løfta var ikke høgre. Etter min oppfattning så ville nå da ventilene opne senere.. Så sa jeg det ikke var mulig, fordi jeg hadde en kam med på 288 grader duration i en 2.0 (Y12) og det måtte nå vel nødvendigvis gjøre den buttere når den holder opent lenger? ...så da var deres konklusjon at jeg hadde en trimkam og ikkje en kvasskam. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Er nokk som Mantagutt'n sier.....trimkam og kvasskam er det samme. Ordet kvass har ikke noe med hvordan den fysisk ser ut men hvordan kammen oppfører seg og førles. Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 stemmer det ja, er bare to "like" ord :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 kvasskam, vasskam, hissigkam, trimkam osv osv er det samma. de har ofte høyere durasjon, altså gradene på kammen, altså "rundere" kam jo "vassere" den er. høyere løft er det også og gjerne høyere overlapping. ++++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg