Gå til innhold

Cerwin vega Stroker 15D. Kasse???

Ranger emnet

dan_kristian

Anbefalte innlegg

Originally posted by dan_kristian

jeg får en merkelig blafre lyd i kassa... derfor tenker jeg å bygge en ny... også er den litt liten tror jeg...

dypbass betyr stor kasse (som er nevnt før av flere)

kasse eks:

ca132Lkasse

40,6X80,6X40,6 cm innvendig mål.

port:L 21,26cm bredde 40,6 og høyde (spor åpning) 6,55cm

gir 34,3Hz i -3db øvre deling bør være maks 50Hz

Den lille kassa jeg nevnte fikk 40Hz i -3db

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sfh

vil bera si at stroker ikke liker seg saa veldi godt med 40hz+ tuninga om det ikke er til spl bruk..det blir for mye slag i bassen.

bygg den kassa fra cerwin, tunet til 35hz....

Fungerte perfekt hos en kompis. han spiller kun transe.

Og kasse størrelsen blei ok i en 85 Golf.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Ja, noen som kan lage en skisse til en kasse for denne subben da (CV XL-15D)? Har had et år på dere nå snart:) Ca 130-150 liter har jeg skjønt er ideelt. Ønsker en skisse med mål, størrelse/plassering på portene og plassering av element. Skal i en sedan med tett kupe, hvor hatthylla vil bli fjernet om nødvendig.

Imponer meg! ;)

Mvh Tommy

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda:

http://www.rdrop.com/users/billmc/speakers

Fant det på den siden, hvorvidt dette stemmer skal ikke jeg si, hadde håpet noen her kunne bistå litt, er vel en "kjent" sub.

Skulle veldig gjerne ha fått noen konkrete kassemål, har søkt nettet opp og ned, og prøvd diverse program, men foretrekker å få noen som har peiling på hva de driver med til å gjøre det:)

MVH

Tommy

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider