Gå til innhold

170 dB+

Ranger emnet

Cozzie

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

nå er det vel ikke akkurat meningen at det skal sitte folk inne i den bilen der,når man spiller.... :D

har hørt på en bil som ble målt til over 160dB.... trøkka bra det :D :D :D

btw,spilte i underkant av 150dB selv,i Golf'en jeg hadde.. satt jo i den i lengre tid..og hørselen min er jo (nesten) god ennå den... ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde konkurranse om hvem som holdt ut lengst inne i DB bilen til Lyd & Bilde Hønefoss, mener å huske at det var 163db og jeg holdt ut i ca 18 sekunder med døren ÅPEN :D lol Galskap spør du meg .....

BTW; Gutta hadde 500Kg betong i gulvet for å få maks trykk lol

Ref; Boeing 747 ved full pupp, målt ved motor uttak 147db

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

Vi hadde konkurranse om hvem som holdt ut lengst inne i DB bilen til Lyd & Bilde Hønefoss, mener å huske at det var 163db og jeg holdt ut i ca 18 sekunder med døren ÅPEN :D lol Galskap spør du meg .....

var det den kamuflasje-"lakkerte" bilen,det? var den jeg hørte på også.... :D

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Teamrwd i Finland har spilt 170 dB med en 15" Spl Dynamics Pro 15d2!! (Jeg har en sånn :D). Nå har de byttet til Digital Designs. Rekorden deres er nå på 173,2 dB!!! Med en sub. Så har Team Loud fra Finland spilt en +++,+ dB resultat med mikrofoner som skulle tåle over 180 dB!! Også det med Digital Designs, og Spl Dynamics Dig-1450 forsterkere (som jeg har) :D

Crank It!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

viktig og få med seg at en økning på 3db er en økning på 100%, men med det blotte øret oppfatter vi ikke det som en dobling før det er 10db økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jokque

har lest engang at man dør på 140dB (dvs rimeliig nære øret) så hvordan de har målt den lyden der vet jeg ikke helt

De slipper å bruke ørene til å måle med... ;)

Ørene tåler nok 140dB, over en veldig kort periode. Men ikke anbefalt i det hele tatt, å sitte i over tid. (Ville ikke anbefalt å spille så høyt, uansett.)

Dessuten så koster såpass lydvolum noe helt sinnsykt... Så hvorfor ikke heller satse på god, ikke hørselskadende lyd og multimedia istedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

De slipper å bruke ørene til å måle med... ;)

Ørene tåler nok 140dB, over en veldig kort periode. Men ikke anbefalt i det hele tatt, å sitte i over tid. (Ville ikke anbefalt å spille så høyt, uansett.)

Dessuten så koster såpass lydvolum noe helt sinnsykt... Så hvorfor ikke heller satse på god, ikke hørselskadende lyd og multimedia istedenfor?

hvorfor folk bruker penger på det? det blir jo like dumt som å spørre om "hvorfor gidder folk å bruke penger på dragracing? eller Formel 1? eller Rally? eller whatever...." er snakk om å prioritere sine interesser.. eller,ja... har selv drevet med dB-drag..rett og slett fordi det er GØY!! ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnar

Teamrwd i Finland har spilt 170 dB med en 15" Spl Dynamics Pro 15d2!! (Jeg har en sånn :D). Nå har de byttet til Digital Designs. Rekorden deres er nå på 173,2 dB!!! Med en sub. Så har Team Loud fra Finland spilt en +++,+ dB resultat med mikrofoner som skulle tåle over 180 dB!! Også det med Digital Designs, og Spl Dynamics Dig-1450 forsterkere (som jeg har) :D

Fra vadsø/tana? kjører en fiat uno med masse anlegg? aldri sedd deg jeg, bare lurer på hvem du er siden du er lokal

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider