Cozzie Skrevet Desember 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 Må være slitsomt å råne i den bilen :D Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 hvis du er så lur å sitter inne i bilen med 170 db + skulle du hatt en stooooooooooor premie Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixanio Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com hvis du er så lur å sitter inne i bilen med 170 db + skulle du hatt en stooooooooooor premie jeg kan sitte inne i bilen uten problemer.. Siter - 87 Mitusbishi Colt chicken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 det er fordi du er døv det:D Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Hørselvern som beskytter deg mot 170db?? Lykke til Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 nå er det vel ikke akkurat meningen at det skal sitte folk inne i den bilen der,når man spiller.... :D har hørt på en bil som ble målt til over 160dB.... trøkka bra det :D :D :D btw,spilte i underkant av 150dB selv,i Golf'en jeg hadde.. satt jo i den i lengre tid..og hørselen min er jo (nesten) god ennå den... ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2003 Finnes en bil i sverige som spiller 172,9db med bare to subber.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Januar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2003 Vi hadde konkurranse om hvem som holdt ut lengst inne i DB bilen til Lyd & Bilde Hønefoss, mener å huske at det var 163db og jeg holdt ut i ca 18 sekunder med døren ÅPEN :D lol Galskap spør du meg ..... BTW; Gutta hadde 500Kg betong i gulvet for å få maks trykk lol Ref; Boeing 747 ved full pupp, målt ved motor uttak 147db Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2003 Originally posted by Gringo Vi hadde konkurranse om hvem som holdt ut lengst inne i DB bilen til Lyd & Bilde Hønefoss, mener å huske at det var 163db og jeg holdt ut i ca 18 sekunder med døren ÅPEN :D lol Galskap spør du meg ..... BTW; Gutta hadde 500Kg betong i gulvet for å få maks trykk lol Ref; Boeing 747 ved full pupp, målt ved motor uttak 147db var det den kamuflasje-"lakkerte" bilen,det? var den jeg hørte på også.... :D Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnar Skrevet Januar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2003 Teamrwd i Finland har spilt 170 dB med en 15" Spl Dynamics Pro 15d2!! (Jeg har en sånn :D). Nå har de byttet til Digital Designs. Rekorden deres er nå på 173,2 dB!!! Med en sub. Så har Team Loud fra Finland spilt en +++,+ dB resultat med mikrofoner som skulle tåle over 180 dB!! Også det med Digital Designs, og Spl Dynamics Dig-1450 forsterkere (som jeg har) :D Siter Crank It!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2003 Originally posted by Gringo Vi hadde konkurranse om hvem som holdt ut lengst inne i DB bilen til Lyd & Bilde Hønefoss, mener å huske at det var 163db og jeg holdt ut i ca 18 sekunder med døren ÅPEN :D lol Galskap spør du meg ..... BTW; Gutta hadde 500Kg betong i gulvet for å få maks trykk lol Ref; Boeing 747 ved full pupp, målt ved motor uttak 147db viktig og få med seg at en økning på 3db er en økning på 100%, men med det blotte øret oppfatter vi ikke det som en dobling før det er 10db økning. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokque Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 har lest engang at man dør på 140dB (dvs rimeliig nære øret) så hvordan de har målt den lyden der vet jeg ikke helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Originally posted by Jokque har lest engang at man dør på 140dB (dvs rimeliig nære øret) så hvordan de har målt den lyden der vet jeg ikke helt De slipper å bruke ørene til å måle med... ;) Ørene tåler nok 140dB, over en veldig kort periode. Men ikke anbefalt i det hele tatt, å sitte i over tid. (Ville ikke anbefalt å spille så høyt, uansett.) Dessuten så koster såpass lydvolum noe helt sinnsykt... Så hvorfor ikke heller satse på god, ikke hørselskadende lyd og multimedia istedenfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Originally posted by Bisarre De slipper å bruke ørene til å måle med... ;) Ørene tåler nok 140dB, over en veldig kort periode. Men ikke anbefalt i det hele tatt, å sitte i over tid. (Ville ikke anbefalt å spille så høyt, uansett.) Dessuten så koster såpass lydvolum noe helt sinnsykt... Så hvorfor ikke heller satse på god, ikke hørselskadende lyd og multimedia istedenfor? hvorfor folk bruker penger på det? det blir jo like dumt som å spørre om "hvorfor gidder folk å bruke penger på dragracing? eller Formel 1? eller Rally? eller whatever...." er snakk om å prioritere sine interesser.. eller,ja... har selv drevet med dB-drag..rett og slett fordi det er GØY!! ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Januar 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2003 Originally posted by Magnar Teamrwd i Finland har spilt 170 dB med en 15" Spl Dynamics Pro 15d2!! (Jeg har en sånn :D). Nå har de byttet til Digital Designs. Rekorden deres er nå på 173,2 dB!!! Med en sub. Så har Team Loud fra Finland spilt en +++,+ dB resultat med mikrofoner som skulle tåle over 180 dB!! Også det med Digital Designs, og Spl Dynamics Dig-1450 forsterkere (som jeg har) :D Fra vadsø/tana? kjører en fiat uno med masse anlegg? aldri sedd deg jeg, bare lurer på hvem du er siden du er lokal Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg