slayer Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Håper dette har nok med bil å gjøre slik at jeg kanskje kan få noen svar..(Jeg kjører jo på veien med bilen ;) ) Saken er den at veien til huset mitt er ikke helt bra, det er en bratt grusevei, om vinteren er den livsfarlig, beynner du å skli da kan si takk og farvel..så jeg må la bilen stå å bli brøytet ned av hyggelig traktorbrøytere (litt upraktisk når når man har en liten baby på 4mnd også).. Veien er ikke den beste på sommerstid heller da det er uoversiktlig helt på toppen, ser ikke bilene før du har dem i sida omtrent. Så nå er jeg i kontakt med kommunen, men å få noen hjelp eller konkrete svar derfra er nesten like umulig som å vinne i lotto.. Dem skal sjekke opp og ringe meg tilbake og blablabla, har holdt på slik i ett halvtår nå uten å få noen skikkelige svar. Planene er å bygge en ny vei langs muren til naboen slik at jeg kommer inn på den "hovedveien" igjen. Dette er heldigvis helt greit for naboen. Så jeg lurer litt på hvem som skal betale dette? Har hørt at man har rett på vann, vei og kloakk, det skal kommunen ordne. Men jeg har jo ingen skikkelig vei! Er det da jeg som må betale for å få en vei som er trygg på sommer og vinterstid? Kan jo også nevne at hun som bodde i huset før meg var ei gammal dame som aldri har hatt lappen, så en bra vei var vel ikke det som opptok henne mest. Håper det er noen kloke hoder her inne som kanskje veit noe? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Nå skal ikke jeg pårope meg som noen ekspert men jeg tror at kommunen skal lage adkomst til eiendommen.Derfra er det eiers/ditt problem. søk på f,eks "privat veibygging" på http://www.google.com eller no Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by Viking067 Nå skal ikke jeg pårope meg som noen ekspert men jeg tror at kommunen skal lage adkomst til eiendommen.Derfra er det eiers/ditt problem. søk på f,eks "privat veibygging" på http://www.google.com eller no Men de burde vel ha lagd den adkomsten slik at den kunne brukes hele året på en normal måte? Skal ta å søke litt.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Husk å få alle papirer i orden med den nye veien. Plutselig selger naboen huset og nye eier liker ikke den veistubben din. Hvis det ikke står tegnet i kommunens tegninger elns og det finnes en kontrakt elns mellom eier'ne så kan du plutselig stå der med skjegget i postkassa. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by CrZy_T Husk å få alle papirer i orden med den nye veien. Plutselig selger naboen huset og nye eier liker ikke den veistubben din. Hvis det ikke står tegnet i kommunens tegninger elns og det finnes en kontrakt elns mellom eier'ne så kan du plutselig stå der med skjegget i postkassa. Takk for tipset, skal huske det. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg