mantusmorduk Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 jeg bare lurte på hvordan man kan regne ut hvordan det beste blandingsforholdet blir for max antenning? tenke jeg skulle lage en potetkanon, og for å gjøre ting litt mer automatisert, bruke en innsprøytningsdyse og en tennplugg.. for virkelig å få power i sakene.. noen som har noe tips råd? gjerne på type dyse og hvordan ting gjøres osv... litt off topic denne da men men,.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 I en motor er det vel ca 14:1 som er det ideelle. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 ideelt blandingsforhold (14,7:1) sakset fra internettet .. ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Ideelt blandingsforhold er 1 lambda, dvs. 14,7:1, med tanke på avgasser. Med tanke på effekt er nok 12:1 mer korrekt, men om dette kan overføres t en potetkanon er vel litt usikkert. Brennbar blanding er vel mellom 8:1 og 18:1 trur jeg..... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 14.7:1 er vel det blandingsforholdet hvor en katalysator har størts virkningsgrad. Noe sier meg at du ikke skal ha kat på kanonen. Om det smeller mer på fetereblanding vet jeg ikke. At turbobiler trives rundt 12:1 har jo en del med kjøling og detonasjon å gjøre også. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 ideelt blandingsforhold for potetkanon er en god dose med hårspray på sann brun flaske. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Ved aksellerasjonstilskudd ligger blandinga ofte på ca 12:1 på sugemotorer også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg