Gå til innhold

98 bensin, og justere tenninga...


Primera SI

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mihkku

 

Saklig her.

 

98oktan vil ikke gi mere effekt bare en mer presis tenning som gjør at bilen går bedre. 92oktan er nåt dritt men billig.

 

Bilen går bedre men ikke mer effekt?!?? Blir bilen lettere da eller???

 

Mer presis tenning vil jo gi mer effekt!!:rolleyes:

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

 

Bilen går bedre men ikke mer effekt?!?? Blir bilen lettere da eller???

 

Mer presis tenning vil jo gi mer effekt!!:rolleyes:

 

skal nok være et komma der.... "98oktan vil ikke gi mere effekt ,bare en mer presis tenning som gjør at bilen går bedre."

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

skal nok være et komma der.... "98oktan vil ikke gi mere effekt ,bare en mer presis tenning som gjør at bilen går bedre."

 

det du ikke fatter tydligvis er at det er snakk om økning på tenning PLUSS 98 bensin slik at den skal tåle den økte tenningen. Er sagt MANGE ganger i tråden men du bare fortsetter å japple om 98 bensin

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... :D Trur jeg bare leser det jeg vil lese... HOHO... Men skal legge inn om justering om tenning også.

 

2.0l motorene reagerer usedvanlig godt på økt tenning samt 98 bensin.
Alle biler gjør det, den går renere. Men det betyr ikke at du får mer økt effekt.

 

Mer presis tenning vil jo gi mer effekt!!
Jommen sa jeg presis. Så du mener at hvis jeg kjøper Irridium plugger som skal gi en mer presis tenning så burde jeg få mere effekt ?

 

Vel... Å øke tenningen

 

A: Eneste hva som skjer er effektkurven vil gå til et lavere turtall.

 

B: Slitasje på motoren er et stort faktum hvis for mye.

 

C: En chip gir 6-7HK på en Primera 2.0i, skaff heller det. + en chip optimaliserer tenningen men gjør også mye annet for å få de 6-7HK'ene utav bilen din.

 

D: Biler men høy kompresjon og mye tuning bør justere tenningen for få en mer riktig tenning siden tenningsbank er et faktum + høyt ladede motorer anbefales det å justere tenningen ned istedenfor opp men ingen HK vil gå tapt eller få mer.

 

92oktan er ustabilt, fyllt det på Vectraen min når jeg hentet den sørpå og fikk litt nykkinger ved høyt turtall, men billig var det.

Fatter ikke hvordan de fra New Zeland har klart å unngå tenningsbank med 13grader og 92oktan. Kanskje 92oktan med bly ?

 

Jeg har snakket med i går som jeg hviste hadde justert tenningen og kjørte med 98bensin. Han har tatt benk før og etter. INGEN forskjell på HK. Forskjellen han merket var at bilen gikk renere.

 

eGtTurbo, trur du er som Jan Erik. Synes du tar vann over hodet ved å si: "5-8 realistiske HK på hjulene!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Eh... :D Trur jeg bare leser det jeg vil lese... HOHO... Men skal legge inn om justering om tenning også.

 

Jommen sa jeg presis. Så du mener at hvis jeg kjøper Irridium plugger som skal gi en mer presis tenning så burde jeg få mere effekt ?

 

Vel... Å øke tenningen

 

A: Eneste hva som skjer er effektkurven vil gå til et lavere turtall.

 

B: Slitasje på motoren er et stort faktum hvis for mye.

 

C: En chip gir 6-7HK på en Primera 2.0i, skaff heller det. + en chip optimaliserer tenningen men gjør også mye annet for å få de 6-7HK'ene utav bilen din.

 

D: Biler men høy kompresjon og mye tuning bør justere tenningen for få en mer riktig tenning siden tenningsbank er et faktum + høyt ladede motorer anbefales det å justere tenningen ned istedenfor opp men ingen HK vil gå tapt eller få mer.

 

92oktan er ustabilt, fyllt det på Vectraen min når jeg hentet den sørpå og fikk litt nykkinger ved høyt turtall, men billig var det.

Fatter ikke hvordan de fra New Zeland har klart å unngå tenningsbank med 13grader og 92oktan. Kanskje 92oktan med bly ?

 

Jeg har snakket med i går som jeg hviste hadde justert tenningen og kjørte med 98bensin. Han har tatt benk før og etter. INGEN forskjell på HK. Forskjellen han merket var at bilen gikk renere.

 

eGtTurbo, trur du er som Jan Erik. Synes du tar vann over hodet ved å si: "5-8 realistiske HK på hjulene!"

 

kjøss meg.. siden du ikke har Primera og tydligvis ikke har peiling på sr20de motorene så kan du la vær å å prege denne tråden. Det er målt mange ganger i benk at det gir 5-8hk på sr20de motoren.. Si hva du vil.. er kjennt blandt de som har litt peiling

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være mulig at det er visse motorer som får effektøkning men motorer som er laget for 95oktan skal som regel ikke få det.

Kanskje sr20de motorene er laget for et oktantall mye mindre enn 95, da kan det være godt mulig.

 

Har aldri lest om at dette skal gi effektøkning og aldri opplevd dette selv.

 

Men det som kan gi effektøkning er å justere bensintrykket og tenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Eh... :D Trur jeg bare leser det jeg vil lese... HOHO... Men skal legge inn om justering om tenning også.

 

Jommen sa jeg presis. Så du mener at hvis jeg kjøper Irridium plugger som skal gi en mer presis tenning så burde jeg få mere effekt ?

 

Vel... Å øke tenningen

 

A: Eneste hva som skjer er effektkurven vil gå til et lavere turtall.

 

B: Slitasje på motoren er et stort faktum hvis for mye.

 

C: En chip gir 6-7HK på en Primera 2.0i, skaff heller det. + en chip optimaliserer tenningen men gjør også mye annet for å få de 6-7HK'ene utav bilen din.

 

D: Biler men høy kompresjon og mye tuning bør justere tenningen for få en mer riktig tenning siden tenningsbank er et faktum + høyt ladede motorer anbefales det å justere tenningen ned istedenfor opp men ingen HK vil gå tapt eller få mer.

 

92oktan er ustabilt, fyllt det på Vectraen min når jeg hentet den sørpå og fikk litt nykkinger ved høyt turtall, men billig var det.

Fatter ikke hvordan de fra New Zeland har klart å unngå tenningsbank med 13grader og 92oktan. Kanskje 92oktan med bly ?

 

Jeg har snakket med i går som jeg hviste hadde justert tenningen og kjørte med 98bensin. Han har tatt benk før og etter. INGEN forskjell på HK. Forskjellen han merket var at bilen gikk renere.

 

eGtTurbo, trur du er som Jan Erik. Synes du tar vann over hodet ved å si: "5-8 realistiske HK på hjulene!"

 

 

 

du er vist dum du :D

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår