Gå til innhold

98 bensin, og justere tenninga...


Primera SI

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig hvor barnslige tendenser dere uvitende individer som poster her har....

 

eGtTurbo vet hva han snakker om. 5-8 hk er nok ikke langt unna sannheten;

 

Jeg gjorde en slik justering på Nissan-verksted. Som forøvrig kostet meg hele 50,-...... Med Consult II tilkoblet, vridning på fordeleren til ca. 19 grader, og med ren 98 blyfri på tanken, kan jeg dokumentere effektøkning!!! Jeg har ved flere anledninger testet de bilene jeg har hatt på utkjøringen ved E-18 her jeg bor. Stillestående ved utkjøringen og med flat pedal ut på motorveien så måler jeg hastigheten ved et skilt kanskje et par hundre meter etter påkjørselen. 145 km/t er max av de sikkert 5-10 gangene jeg har testet dette (FØR 98 blyfri og tenningsjustering). Etter jeg gjorde dette lille inngrepet så har jeg ca. 150 km/t ved dette skiltet! Og tro meg - dette har jeg testet flere ganger i ettertid. Og hastigheten er 150 km/t HVER gang.

 

Så NÅ har vel treadstarter fått svar håper jeg ;)

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel jeg tok den 1ukers friheten jeg hadde til å ringe en kompis sørpå. Han sa at de fleste japser motorer over 2l er også ment for racing hvor små justeringer endrer motorytelsen men som også gjør at motoren blir mere ustabil. Han sa også at hvis man brukte 110oktan så ville motorytelsen øke mer.

Japser biler slutter aldri og forundre meg :)

 

Primera.GT

Trudde det var de i øst-finnmark som var det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra du er mann nok til å komme tilbake og delvis innrømme at du tok feil...

 

 

men generellt sagt, jeg synes folk kan gi fan i å krangle på ting når det blir sagt noe som de ikke har foutsetning til å svare/krangle på. Spesiellt ikke når det kommer fra en som åpenbart har litt peiling iallefall !!

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanBoy

Utrolig hvor barnslige tendenser dere uvitende individer som poster her har....

 

eGtTurbo vet hva han snakker om. 5-8 hk er nok ikke langt unna sannheten;

 

Jeg gjorde en slik justering på Nissan-verksted. Som forøvrig kostet meg hele 50,-...... Med Consult II tilkoblet, vridning på fordeleren til ca. 19 grader, og med ren 98 blyfri på tanken, kan jeg dokumentere effektøkning!!! Jeg har ved flere anledninger testet de bilene jeg har hatt på utkjøringen ved E-18 her jeg bor. Stillestående ved utkjøringen og med flat pedal ut på motorveien så måler jeg hastigheten ved et skilt kanskje et par hundre meter etter påkjørselen. 145 km/t er max av de sikkert 5-10 gangene jeg har testet dette (FØR 98 blyfri og tenningsjustering). Etter jeg gjorde dette lille inngrepet så har jeg ca. 150 km/t ved dette skiltet! Og tro meg - dette har jeg testet flere ganger i ettertid. Og hastigheten er 150 km/t HVER gang.

 

Så NÅ har vel treadstarter fått svar håper jeg ;)

 

"vridning på fordeleren til ca. 19 grader" Er det samme hvilken veg (hvis det er noe sånt) og må det være nøyaktig 19 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm.. -19??

 

Får ikkje det helt til og stemme i hodet!?? jaja. samme det.

 

Vist du får folk på verksted og gjør det, og dei spør hvilken vei, så kanskje du kan gå til et annet verksted?? ;)

 

Men, altså, dei skal legge til det den står på orginalt....

 

(merkeligt og spør om hvilken retning? vist den står orginalt på sei for eks 15 grader, og dei justere den ned til 0, og så videre til -19 grader, så må det jo vere noge som er frykteligt feil med gangen på motoren.. enhver mekaniker burde jo vite det, eller????? (vist det i det hele tatt er noe "negativ" retning på tenninga))

 

 

Spørsmålet er vel kanskje mere hva du spurte om??

 

Jau jau! ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til et Nissan verksted! De kobler til Consult II og justerer tenninga for deg "riktig vei". Hvis du står på førersiden og ser på fordeleren, så skal den dyttes MED klokka for å få høyere tenning.... MEN, det er som sagt kanskje best å dra til Nissan. Fyll 98 blyfri og kjør på det en uke eller to sånn at mororen venner seg til økt oktan. Det gjorde i hvertfall jeg.

 

Lykke til!

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanBoy

Dra til et Nissan verksted! De kobler til Consult II og justerer tenninga for deg "riktig vei". Hvis du står på førersiden og ser på fordeleren, så skal den dyttes MED klokka for å få høyere tenning.... MEN, det er som sagt kanskje best å dra til Nissan. Fyll 98 blyfri og kjør på det en uke eller to sånn at mororen venner seg til økt oktan. Det gjorde i hvertfall jeg.

 

Lykke til!

 

Må bare beklage at det blir litt masing på hver bidige detaljer, men mener du kjøre 1-2 uker på 98 før en stikker innom verkstedet?

 

Skal til nissan verkstedet så snart tanken begynner å bli tom. Er ganske full akkurat nå. Et par hundre skulle dem ha for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår