Gå til innhold

Lille gule!

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

I dag gikk jeg til det drastiske skritt av å kjøpe meg en 78/79 mod Golf 1! Alt var bare fryd og gammen da jeg skulle hente bilen. Her er det noen bilder mens jeg enda var lykkelig:

Lillegule001.jpg

Lillegule003.jpg

Men lykken var ei langvarig... Etter knappe 2 km meldte det første problemet seg... Bilen fusket og hoppet vilt, og var ikke særlig tent på å holde farten oppe... Første stopp var da Shell på Momarken...

Lillegule010.jpg

Betjeningen på stasjonen var meget behjelpelig og lånte meg det verktøyet jeg trengte for å feilsøke. Og da var det bare å sette i gang.

Lillegule011.jpg

Det skulle ikke ta lang tid før jeg fant feilen. Det viste seg at bensinfilteret mildt sagt var tett... Har faktisk ikke sett et bensinfilter med så mye dritt.

Lillegule014.jpg

Etter at nytt bensinfilter var montert og prøvekjøringen på stasjonen var bestått, bar det videre. Men det varte ikke lenge før dritten stoppet. Kom vel ca. to nye km... Begynte da å bli litt lei. Men min nydelige kjærste tilbø meg sin hjelp ved å reise hjem med følgebilen (740'en min) for å hente mitt opphav (pappa) som kunne taue meg hjem.

Vel hjemme måtte jeg flytte på noen biler for å få plass til "klenodiet" jeg har gått til annsaffelse av. Tok for morroskyld å åpnet tanklokket og fant uante store mengder SAND!! Da gadd jeg ikke å gjøre mer.

Men positiv som jeg er, ser jeg frem til å bytte tank og andre komponenter som må til for at bilen skal gå.

Her er et bilde fra etter at jeg har kommet hjem med min mindre imponerte far:

Lillegule013.jpg

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nitewlkr

regner med at du tar påfyllingsrøret i samme slengen.... høres ut som det er pillråttent også..... en kollega måtte bytte bensinfilter pr 50km på sin gamle pendlerbil pga rust i rør og rusk i tanken

Ja, jeg kommer til å ta alt som har med det å gjøre. Skal ta bilde av sanda i påfyllingsrøret i mårra.

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ny bil, og får håpe du får den til å gå med litt snacksy jobber...

akkurat samme bilen som jeg har, samme farge, golf LS, 1978mod. Får håpe du blir fornøyd med din. Skifta stifter på bilen min i dag, gøy når du stiller ettertenning :D

fått den til å gå nå, etter å ha klødd meg i bakhue i 1,5timer... :rolleyes:

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Sifra hvis du ikke vil ha krommen rundt vinduene lenger så tar jeg imot med åpne armer :)

hvis du mener frontruta, så koster ikke dette stort orginalt. det er orginalt to skjøter og to kromlister, jeg bestilte dette, men det viste seg at hver av listene var lange nok til å strekke rundt hele. derfor brukte jeg bare en skjøt og lot lista strekke seg rundt hele vinduet. litt cleanere og fikk igjen pengene da jeg leverte det jeg ikke brukte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt fler bilder i dag for å vise den noe mer positive siden av bilen, nemlig interiøret! Noe av det jeg syns var litt morro, var at det sitter faktisk en orginal radio i den fra bilen var ny!

Lillegule006.jpg

Når det gjelder interiøret ellers, vil jeg si at det er strøkent tatt alder i betrakning!

Lillegule005.jpg

Og bare nyt det pene nostalgiske instrumentbordet med turteller! En ren nytelse å se på!

Lillegule007.jpg

Og her er et lite bilde av noe av problemet med bilen.....

Lillegule009.jpg

Flere bilder av bilen kommer etterhvert som jeg begynner å mekke på den.

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henning_dt85

grattis med ny bil, og får håpe du får den til å gå med litt snacksy jobber...

akkurat samme bilen som jeg har, samme farge, golf LS, 1978mod. Får håpe du blir fornøyd med din. Skifta stifter på bilen min i dag, gøy når du stiller ettertenning :D

fått den til å gå nå, etter å ha klødd meg i bakhue i 1,5timer... :rolleyes:

78 mod har ikke plastfangere.... da er bilen en 79 mod registrert i slutten av 78....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startdf: Er ikke sikker på hva jeg skal med den enda. Vet egentlig ikke hva jeg skal med bilen i det heletatt, men kunne liksom ikke la være å kjøpe den når jeg fikk se den. Kjøpte den nesten usett! Hehe! Skal kikke litt nærmere på den og finne ut hva jeg skal gjøre med den. Først skal jeg få den til å gå! ;)

henning_dt85: Stereo eller mono?! Aner ikke, men tingen virker i allefall! Hehe!

nitewlkr: Ved en nærmere kikk i vognkortet så er den registrert i februar 1979. Synd for chrome er penest!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henning_dt85

min er registrert august eller september 1978, og den har plastfangere.....?

Det er fordi vw sine "årsmodeller" lanseres i aug året før så de går fra august-august. en 78 mod er fra 08/77->08/78 mens da modell år 79 begynner 08/78

din er da en årsmodell 79 solgt i 78....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider