Gå til innhold

Focus foring i torpedovegg?

Ranger emnet

exsodius

Anbefalte innlegg

Sjekk der hvor rattstammen kommer ut igjennom torpedoveggen.

Det er den eneste jeg vet om kan knirke.

Den er ganske lett å bytte og koster rundt 100,-(kostet 70,- til en sierra for 5-6 år siden)

Det er bare noe gummiog plastik.

Du kan jo prøve å spraye noe 565 eller noe i den duren og sjekke om det fortsatt knirker.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket endeledda dine? Er det kommet møkk inn i kula der kan det lage slik lyd du beskriver. Sjekk gummimansjetten. Fjerbenslager som er knuste kan og lage lignende lyd, men da ville bilen blitt bra tung på styringa. Ellers om du er sikker på at lyden kommer inne fra ved rattet så ta av deksel rundt rattstammen og fett opp der det er logisk. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr brunøyet

Har du sjekket endeledda dine? Er det kommet møkk inn i kula der kan det lage slik lyd du beskriver. Sjekk gummimansjetten. Fjerbenslager som er knuste kan og lage lignende lyd, men da ville bilen blitt bra tung på styringa. Ellers om du er sikker på at lyden kommer inne fra ved rattet så ta av deksel rundt rattstammen og fett opp der det er logisk. Lykke til:)

Ja da har jeg sjekket litt. Det virker ikke som lyden kommer fra rattstammen nei. Legger øret intil dekket og hører lyden veldig godt. Men lyden høres like godt fra begge framhjulene. Da lurer jeg på om lyden kan komme fra:

- Endeleddene (styrekulene ved dekket)

- Fjærbeins lagrene

- kuleledd som fester styrearma i tannstaga?

- noen foringer i oppheng?

- Foringer i tannstang?

Har jeg tenkt riktig?

Jeg tørr ikke borti rattet for å fette opp pga airbagen. Jeg skulle ha smurt opp der også pga en pipelyd jeg vet kommer derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider