Gå til innhold

golfen ettertenner..

Ranger emnet


eek

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

prøv sånn motorrens på flaske som du hiver i bensinen. Kan være gammel sot som ligger å gløder når du skur av tenningen.

 

edit: nå tenker jeg på sånn at den går forsatt etter du skrur av tenningen på bilen. kanskje jeg missforstod litt. hva var det det het igjen?

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem eg og. men skjer bare etter litt tung kjøring.

oppstod etter forgasserskifte for ein uke sidan.

skal skifte tennplugger og kabler muligens ny coil i nærmaste framtid.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten vits i å prøve det rense greiene. Det som er den beste måten å fjerne sot og koks i sylinderne er å helle vann, (uten sukker rens flaskene godt før bruk) ned i gasseren mens du ruser motoren skikkelig. Da vil du se mye sot komme ut om du har noe. Jeg fikk et tips om dette da min også ettertenner. Men hadde liten tru på at det var noe som helst vesentlig skitt i mine sylindre, ingen daukjøring her ;) Det viste det seg heller ikke å være. Problemet er at på de gamle forgasserne blir det liggende igjen rester av bensin i gasseren (og dermed også i sylindern) som vil ettertenne. Dette skyldes slitte- / feil instillte gassere. Har prøvd å fikse ettertenningsproblem på tre golfer og har alltid funnet ut at gasseren er problemet. Har enda ikke opplevd at koks har skylda. Tenningstidspunkt kan jo seff være en årsak, men det er det jo ingen kunst å sjekke over før man begynner feilsøking. Bytt gasser og du vil merke forskjellen. Finnes overhalingssett til stort sett alle gassere hvor du bytter slitedeler bare. Btw: mye billigere enn å kjøpe ny gasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desses

Liten vits i å prøve det rense greiene. Det som er den beste måten å fjerne sot og koks i sylinderne er å helle vann, (uten sukker rens flaskene godt før bruk) ned i gasseren mens du ruser motoren skikkelig. Da vil du se mye sot komme ut om du har noe. Jeg fikk et tips om dette da min også ettertenner. Men hadde liten tru på at det var noe som helst vesentlig skitt i mine sylindre, ingen daukjøring her ;) Det viste det seg heller ikke å være. Problemet er at på de gamle forgasserne blir det liggende igjen rester av bensin i gasseren (og dermed også i sylindern) som vil ettertenne. Dette skyldes slitte- / feil instillte gassere. Har prøvd å fikse ettertenningsproblem på tre golfer og har alltid funnet ut at gasseren er problemet. Har enda ikke opplevd at koks har skylda. Tenningstidspunkt kan jo seff være en årsak, men det er det jo ingen kunst å sjekke over før man begynner feilsøking. Bytt gasser og du vil merke forskjellen. Finnes overhalingssett til stort sett alle gassere hvor du bytter slitedeler bare. Btw: mye billigere enn å kjøpe ny gasser.

 

 

vann???????????

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm?!?!? sikker på dette? vet de gjør det på turboer, men på en liten 1,1-1,8 tror jeg ikke dete er noe funk i!! vis du skal gjøre ville jeg brukt jævli lite vann:)

jaja bytt fra 95okt til98 bly, det r faktisk det de går på!!

 

 

Originally posted by desses

Liten vits i å prøve det rense greiene. Det som er den beste måten å fjerne sot og koks i sylinderne er å helle vann, (uten sukker rens flaskene godt før bruk) ned i gasseren mens du ruser motoren skikkelig. Da vil du se mye sot komme ut om du har noe. Jeg fikk et tips om dette da min også ettertenner. Men hadde liten tru på at det var noe som helst vesentlig skitt i mine sylindre, ingen daukjøring her ;) Det viste det seg heller ikke å være. Problemet er at på de gamle forgasserne blir det liggende igjen rester av bensin i gasseren (og dermed også i sylindern) som vil ettertenne. Dette skyldes slitte- / feil instillte gassere. Har prøvd å fikse ettertenningsproblem på tre golfer og har alltid funnet ut at gasseren er problemet. Har enda ikke opplevd at koks har skylda. Tenningstidspunkt kan jo seff være en årsak, men det er det jo ingen kunst å sjekke over før man begynner feilsøking. Bytt gasser og du vil merke forskjellen. Finnes overhalingssett til stort sett alle gassere hvor du bytter slitedeler bare. Btw: mye billigere enn å kjøpe ny gasser.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår