Gå til innhold

golfen ettertenner..

Ranger emnet

eek

Anbefalte innlegg

et lite råd som er minst økonomisk fornuftig...

Kjøp deg en innsprøytningsmotor da vel??:)

så er du kvitt den forgasserjæveln:P

Har vært borti det samme jeg også med en gammel sliten Golf 2 forgasserfucker jeg prøvde en gang...hørtes ut som om motoren gikk baklengs når jeg skrudde av tenninga...

*dame-magnet til de grader* :titties:

hehe:D

Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forgassere, forgassere, forgassere.... hehe..

Litt ettertenning er du ikke aleine om, men fyll en tank med 98blyfri så skal du se det forsvinner, og da kan du fylle 95blyfri (billigere veitdere) en stund også kjenner du når den trenger en tank med 98blyfri igjen.

Sånn er det å ha golf forgasser.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten vits i å fylle 98 og dermed betale mer for allerede dyr bensin når det ikke er et tenningsproblem. Skal vedde på at omtrent 90% av alle ettertenningsproblemer på golf er pga slitt forgasser. Prøv selv dere som har problemer med ettertenning og rapporter inn her i denne tråden hva som var feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med etter tenning på min 1,6l. Jeg tok av luftfilter boksen å så sprutet jeg vann i forgasseren mens jeg ruset motoren med en sprut flaske. Ingen fare så lenge man ikke heller vann i gasseren. Dette rådet fikk jeg fra et bilverksted.

Jeg er kvitt problemet!!!

69" Boble 1300,resto look (stjålet)

87" Golf 1.6 GL (stjålet)

00" Golf 1.6 (solgt)

07" A3 TDI S-Line (solgt)

88" Golf GTI (bruks bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også problemer med ettertenning noen ganger. hvis jeg slipper clutchen når den står i 1. gir, går bilen bakover, ergo, motoren går andre veien, og det kan umulig være bra for den. fikk beskjed at den ettertenner pga svinghjulet ble satt opp ned etter clutchbytte. Går det an a? Passer det ikke bare en vei? Skal prøve vanntrikset ass.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Går den lenge bakover? Det skulle jeg likt å sett. Har aldri opplevd noe slikt. Beklgaer at jeg ler, føler fortsatt med deg. Jeg kan nok ikke svare på problemet ditt her..

Edit: Du er sikker på at ikke revers-sperren er litt slitt og at du setter bilen i revers isteden for 1. gir? Den sperren har en tendens til å ryke, er bare laget av plast. Du ser den enkelt ved å ta bort skinntrekket rundt girstanga. greit å begynne feilsøkinga med det enkleste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkassen er fin den, aldri satt den i rev istedenfor 1 gir eller omvendt. Rart om det skulle skje akkurat de gangene den ettertenner.. Men er det noen som vet om svinghjulet kan settes opp ned? Eller passer det bare en vei?

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider