Gå til innhold

Ikke sekvensiell turbo???

Ranger emnet


AJ82

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mortenf

Det betyr at mange pælmer de TO turboene ut av motorommet, får så å erstatte dem med EN singel turbo! Noe som muliggjør mer effekt! Og det er bra!

 

Hvorfor står det da i mange salgsannonser hvor dem ikke har byttet ut turboene?? Altså kjører med 2 stk.

 

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mortenf

Det betyr at mange pælmer de TO turboene ut av motorommet, får så å erstatte dem med EN singel turbo! Noe som muliggjør mer effekt! Og det er bra!

 

Ehh wrong answer :)

 

Sekvensiell turbo betyr at den ene turboen begynner å lade tidelig(1800 rpm). Og at den andre turboen kommer på ved 4500 rpm. Så derifra og ut har man begge turboene.

 

Mens

 

Ikkesekvensiel turbo betyr at akturator spjellet som åpner for andre turboen ved 4500 rpm står konstant oppe, og at turbeoen lader likt. Man får da et turbolag og de har maks effekt rundt 4-4500rpm.

 

Got it :)

 

Sekvensiell er morro, kjenner draget ifra 1800rpm :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

 

Ehh wrong answer :)

 

Sekvensiell turbo betyr at den ene turboen begynner å lade tidelig(1800 rpm). Og at den andre turboen kommer på ved 4500 rpm. Så derifra og ut har man begge turboene.

 

Mens

 

Ikkesekvensiel turbo betyr at akturator spjellet som åpner for andre turboen ved 4500 rpm står konstant oppe, og at turbeoen lader likt. Man får da et turbolag og de har maks effekt rundt 4-4500rpm.

 

Got it :)

 

Sekvensiell er morro, kjenner draget ifra 1800rpm :)

 

Danke :D Er det noen grunn til at dette blir sett som tryggere, altså ikke sekvensiell i forhold til sekvensiell???

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by AJ82

 

Danke :D Er det noen grunn til at dette blir sett som tryggere, altså ikke sekvensiell i forhold til sekvensiell???

 

Fikk aldri noe svar på dette? Slik mange skriver virker det som det skal være mer holdbart med ikke sekvensielle turboer?? Stemmer dette? Er det evt fordi du alltid bruker begge og at den ene derfor ikke blir mer slitt enn den andre....

 

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Mitt inntrykk er at de bare gjør det for å få systemet enklere + unngå boost-drop på ca. 4500 rpm (en FD lader originalt 10psi-8psi-10 psi når alt er iorden).

 

Dette føles godt i bilen, men kjører du begge frå bånn ungår man visst dette. Man taper visst ikke sååå mye på bånn heller (men har aldri testet dette).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår