Gå til innhold

Bassporter i hatthylla

Ranger emnet

Flasher

Anbefalte innlegg

Jeg har ei basskasse som er på ca 60 liter tror jeg, som jeg har en 15" magnat xtc1500 oppi, og det låter bra, kassa er lagd med målene fra fabrikk og greier, fungerte meget bra i den forrige "bilen" (ladaen)

men nå har det seg slik, att jeg har kjøpt meg en opel rekord, og det bagasjerommet er sinnsykt isolert.. det er no glava-lignende greier inne i hatthylla, mellom "den komprimerte pappen" og plåta.. så når jeg spiller så er det ikke mye bass som slipper ut i bilen..

I går kveld så fant jeg frem drill og stikksag, og skjærte ut hull til 6x9" i hatthylla, og installerte det.. spilte, og bassen ble endel bedre.. men så tenkte jeg.. må jo hjelpe endel med å installere bassporter i hatthylla? da tenkte jeg å lage hull, og bruke lange rør, som slutter 3-4cm fra bunnen av koffertrommet, og få de helt tette øverst med silicon og greier for å hindre slik blåselyd..

da får man jo på en måte ei basskasse utenfor kassa igjen?

er jo nødt til å hjelpe? tenkte jeg skulle bruke 2stk rør av samme typen som sitter i basskassa.

noen som har tips angående dette? og har tips om åssen jeg skal få til helt runde hull? stikksaga egner seg ikke til så smått vett..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Flasher

noen som har tips angående dette? og har tips om åssen jeg skal få til helt runde hull? stikksaga egner seg ikke til så smått vett..

Hullsag funker som bare det. Sikkert noen som har så du kan låne, hvis ikke kan du kjøpe på clas ohlson, biltema eller.no.

Hvis du ikke vet hva det er, så er det en digs til å sette på drillen med ca. 5 mm. senterbor og en sag (som du kan bytte ut) som funker på det meste. Sagene får du i de fleste dimensjoner.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gått løs på bilen med stikksag, og fått installert bassporter i hatthylla.. må nok si att dette hjalp veldig på basstrykket inne i bilen.. hjelper bare å se om det hjelper litt på kondensen i bagasjerommet nå.. :D

takker for svar

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider