Gå til innhold

Trenger program for DVD -> MPEG/WMV konverting!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann,

nå skal jeg kjøpe en stor del DVD'er. Greia er det at jeg er veldig keen på å konvertere dem over til vanlige windows-media filer, for å ha dem på HD'en min.

Trenger et program til å fikse dette. Trenger ikke masse funksjoner, kun konverting (bryr meg ikke om meny, bonusmateriell osv.)

Hvilket program og fra hvor får jeg kjøpt det evt. lastet det ned?

Takker

Edit: PCen som skal brukes til konvertering er en bærbar med 2,0GHz P-M prosessor, 512MB PC2700 minne: Vil det holde?? Siden jeg har hørt at videoREDIGERING krever enorme ressurser for at ting skal gå med tempo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WinAVI video converter er dritbra ;) raskeste jeg har prøvd hittil.. de fleste jeg har prøvd går på rundt 10-20 bilder per sekund og på dette 60 ;)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kzn

på bekosting av kvalitet?

brukte selv amigo dvd ripper før og det ga helt elendig kvalitet i forhold til Dr.DivX men gjorde unna jobben litt fortere

Tips til hvor jeg kan laste ned den og key for den?

Hver gang jeg prøver å google meg fram til det kommer jeg til helt useriøse warez sider. Har prøvd litt på Kazaa men ikke lyktes der heller!

Kan laste ned seneste versjon fra si'a til DivX, så dere kunne kanskje hjulpet meg med en key som fungerte da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd fra dvd til mpeg/wmv enda.. men fra avi/mpeg til vcd er det helt konge, blir rippa med dvdkvalitet på lyd osv.. men bilde blir jo mindre på vcd da..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MeSs

Har ikke prøvd fra dvd til mpeg/wmv enda.. men fra avi/mpeg til vcd er det helt konge, blir rippa med dvdkvalitet på lyd osv.. men bilde blir jo mindre på vcd da..

MeSs

Bruker selv WinAVI til å konvertere AVI/MPG til DVD (.vob filer)

Raskeste programmet jeg har vært borti.. har prøvd masse sånne dvd programmer som lager menyer osv. disse tok 6 timer på p'en min... winavi gjør det på 1 time ca på min ;)... i love this prog. hehe

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Tips til hvor jeg kan laste ned den og key for den?

Hver gang jeg prøver å google meg fram til det kommer jeg til helt useriøse warez sider. Har prøvd litt på Kazaa men ikke lyktes der heller!

Kan laste ned seneste versjon fra si'a til DivX, så dere kunne kanskje hjulpet meg med en key som fungerte da :)

kan sende deg key for nyeste versjon når jeg kommer hjem. laster den opp og gir deg link. ok?

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider