Gå til innhold

Skal Eksosanlegget virkelig sitte så lavt nede??

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

På min 245TIC, så er eksosanlegget (3") det laveste punktet, -under ved girkassa omtrent. -Er det røret som går ut fra turboen og ned, ved siden av girkassa, så blir det veeldig lavt, er ikke mye klaring der... Har nylig montert det, er litt usikker på om det skal være sånn jeg... Er eksosanlegg fra JT... Noen som har erfaring med disse??

På forhånd takk for svar!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp.. så da er det ikke noe spess å gjøre med det liksom... Skal beholde eksosanlegget, får se om jeg sveiser det om, eller hva jeg gjør.. har såvidt fått starta bilen og kjørt en runde med den etter at jeg monterte nyeturbo'n og manifold, + planet 405toppen, skifta olje og luftfilter, bensinfilter, oljefilter, bensinslanger, slanger til turbo, vakuum-slanger, toppakning, innsugspakning og div andre pakninger+++. Synes ikke tralla gikk helt værst for å si det sånn... Mulig turboen må kjøres inn / de nye tennpluggene har noe å si... ikke vet jeg, noen som vet? Kjørte med ca. 0,6bar trykk.. turboen er en fabrikksny garrett T3...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja vet, men jeg mener lixom den gikk bedre før, men det får så være. bilen er jo ikke registrert en gang, og jeg har heller ikke fått tid til å stikke til biltilsynet å godkjenne den nye motoren som står i nå. Får gjøre det først, for så å registrere den og kjøre noen uker med den som den er for så å plukke motoren fra hverandre.

 

-Enten dreie 1mm av stemplene. -Tenker det har blitt høyere kompresjon etter planinga av toppen..., ELLER bore den opp til 94mm, kjøpe nye smidde Mahle stempler og m-råder, (bettongfylle?)...

 

-bytte ventilfjører og kanskje ventiler, porte toppen. bytte innsug, ta vekk det elendige k-jetronic-systemet og kjøpe datsprut og 940innsug + dyser, justere opp turbotrykket til litt i overkant av 1,2bar sånn ca...

 

Bør vel bli brukbart det, eller har du noen andre forslag? :P hehe. Det skal ikke ta helt av, jeg vil ha litt power, men til en grei pris :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

Org T3 holder vel ikke til ca 1,2Bar+

min T3 trim60 er anbefalt til 1,1 ikke over 1,3.

Over 13 går det og, men GIK ville ikke garantere hvor lenge.

 

Og skal du gjøre så mye du sier med hvilken blokk(regner med B21/23) så burde det gi ok med hester etterhvert.

 

Har kjøpt fabrikksny Garrett T3 trim60, forsterka lagrer og pakninger. Tåler 1,8bar sånn ca. og litt over 300gamp i følge GIK. Må jo ha motor til 300gamp da, skal turbo'n være med...men sånn er det :P

 

Har samma blokka som sundin :P hehe B21ET -motor nå. Har bare satt på 405topp og manifold + den turbo'n og 3" eksos, og gjort en del småtteri med den.. k&n-filter og litt sånt .... Men har virkelig lyst til å "modde" litt i motoren :) :) Men nå har ikke jeg lappen enda :P hehe, så jeg kan bare øvelseskjøre :P får ikke kjørt med TIC'en heller for det er ikke skilter på den :( men det kommer til neste år så... Da skal den hellakkeres, nye felger og masse annet ...;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har simons 3" for volvo da? -Det trur jeg neppe. Blir nok dyrere også. Jeg kjøpte det JT-anlegget fordi det var en grei pris og jeg har ikke sveiseapparat sjøl nå for tiden. Det beste av alt er nok å bygge hele eksosanlegget sjøl, dvs: kjøpe strake rør og potter fra simons eller noen andre fabrikanter og sveise detta fint sammen. Det er nok det beste!, men det er jo ikke så mye jobb med JT-anlegget mitt da.. blir jo bare å kappe røret der det går oppover mot turboen og forkorte det litt slik at det kommer høyere opp, for så å sveise det sammen igjen... Eller noe slikt... Grei lyd er det og... men det er min mening da... Jeg har værtfall aldri sett komplett 3" anlegg fra simons.. dem har vel 2" eller 2,5" tror jeg.

 

Skal jeg bygge mer på motoren må jeg også ha ny Intercooler. Den gamle 740 I/C'en som jeg har i nå er jo bare no dritt, elendig flowrate også er den laget av plast, huffda. Tåler nok max litt over 1bar... Har forsterka min litt, men det er nok ikke vits å fixe noe mer på den yodude

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får jeg regga' tralla med JT-anlegget, det er ikkeno problem! Den bråker ikke så utrolig mye. Bare sånn fin koseduring, hehe:D Du får jo anlegget i to versjoner, en med 2potter og en med 1 potte.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir noe digert problem. Min er senka, vet ikke hvor mye, er vel 45mm tror jeg, kjøpte den med senkesettet så... Og jeg har fartsdumper her hvor jeg bor, det funker greit...Så lenge jeg har kjørt med det da.. det er ikke mye, men jeg bremsa ikke ned noe spesielt når jeg kjørte over fartsdumpene og det skrapa ikke nedi, jeg bare kom over det at det var så lavt når jeg parkerte i garasjen og skulle sette et oljetrau under bilen, da stanga det oppi eksosanlegget.

 

Når det gjelder JT-anlegget så tror jeg det er greit, ok støy, grei størrelse, ikke no' særlig mottrykk, ok pris!. -Eneste ulempen som jeg har oppdaga er det at det ligger så lavt der ved girkassa, men det går det jo ann å få gjort noe med. ellers tok det ikke lange tiden å montere, og røret går over bakakselen, IKKE under. -Det er jo en fordel!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår