Hole Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Er det noen her som har kjenskap til Solex forgassere? Jeg har to dobble liggende 40mm forgassere, mangler luftfilter og innsug. Er dette noe å samle på eller er det bare å hive? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Som du skal montere på Golf? Om du har Pierburg fra før så monter heller Solex gassern, da slipper du vakum-styr. Dessuten er de mye bedre enn Pierburg. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Det kommer ann på øynene som ser :D Jeg ville tatt vare på dem, men det er fordi jeg er interessert i å bygge om en injection motor til ordentlig forgassere med tida. Man for noen hk, men bensinutgiftene går opp? ;) Fungerer som webere, men lettere å justere inn har jeg lest, men gir ikke så mye hk. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Hvor mye skal du ha for de? Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Hadde vel egentlig ikke tenk å selge de, det står en enkel stående weber på motoren nå. Vil tro bensinutgiftene går opp ja, min bruker masse suppe nå. En kar her i Ålesund som driver med bil og sånt mente jeg kunne dra 180 hk ut av motoren med to dobble liggende Webere. Men det blir vel kanskje ikke like mye med Solex'ene da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 180hk? Hva slags motor er det?? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Er ikke helt sikker, motoren stod i en Golf 1 rallybil, han jeg kjøpte bilen mente det var ei Passat 1800 8V blokk. Motoren modifisering: Lettet og balansert, portet topp, kvassere kam, justerbart kamdrev, smidde stempel, enkel stående Weber forgasser med K&N filter, grenrør, effektanlegg og stor oljekjøler. Han mente det er ca. 140 hk sånn som den er nå. Bilen er hvertfall morsom å kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg