Gå til innhold

to simple spørsmål

Ranger emnet

nilsgeorg

Anbefalte innlegg

1. Hvilet produkt kan jeg bruke på dørpakningene slik at de ikke fryser fast? Jeg vet at det skal finne noen brae slike produkter.

2. Etter at temperaturen her jeg bor har vandret mellom -10 til +5 så har det blitt en dell dugg, og kondens inne i bilen min, og det forårsaket at tapen som jeg hadde brukt for å sette fast den extra bremselyset mitt løsnet(igjen).. men nå gidder jeg ikke å bruke samme typen vanelig dobbelsidig tape. Hvordan kan jeg få dette til å sitte godt fast, men samtidig kunne ta av igjen lyset uten å måtte knuse bakruten (lyset skal settes fast i vinduet). Jeg ønsker nemlig ikke at det skal sitte så enormt godt fast, siden jeg har problemer men diodene inne i lyset, så det må sikkert skiftes etter sommeren(neste sommer!).

Noen bra forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva me duck tape? eller ellefant teip eller ha dem kaller det.. steik teip det, eller så får du en jævli bra dobbeltsidig teip på esson.. husker ikke hva den het.. ta å spør på en bensin stasjon hva som lønner seg.

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Til nr 1. Du får kjøpt "silikon-stift" eller lignende på de fleste bensinstasjoner som funker helt greit.

:)

1 - Har brukt Loppa's forslag i noen år og det funker fint. Husk å smøre et par ganger i løpet av vinteren hvis det er et problem.

2 - Gjør som jeg gjorde: bruk sort sikaflex. Funker som bærre fæen :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før fikk man tak i silicon fett, ligner litt på eksistensen på vanlig fett(gris). Fatter hadde en boks i kjelleren for mange år siden. Har prøvd å få tak i det mange plasser, men uten hell. Hvis det er noen som vet hvor det kan fåes tak i så skrik ut. Dette er/var veldig fint å smøre inn listene på bilen med, og det holdt mye lenger enn det stoffet man får tak i på bensinstasjoner nå.

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mykle

Før fikk man tak i silicon fett, ligner litt på eksistensen på vanlig fett(gris). Fatter hadde en boks i kjelleren for mange år siden. Har prøvd å få tak i det mange plasser, men uten hell. Hvis det er noen som vet hvor det kan fåes tak i så skrik ut. Dette er/var veldig fint å smøre inn listene på bilen med, og det holdt mye lenger enn det stoffet man får tak i på bensinstasjoner nå.

- Chris

Bremsesylinderpasta tror jeg skal være silikonfett, eller tilsvarende. Skal iallefall beskytte og bevare gummimansjetten i caliper/br.sylinder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Bremsesylinderpasta tror jeg skal være silikonfett, eller tilsvarende. Skal iallefall beskytte og bevare gummimansjetten i caliper/br.sylinder..

Det vil jeg anta er kobberfett, for å tåle varmen fra bremsene. Silikon er vel ikke akkurat varmebestandig ? ;)

Mykle: "Silikon grease" blir ikke det liggene som et litt tykt lag utenpå listene da ? Litt klønete og ha slikt på dørlistene - lett og få på klærne vil jeg tro well

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg anta er kobberfett, for å tåle varmen fra bremsene. Silikon er vel ikke akkurat varmebestandig ? ;)

Kobberfett bruker man bak br.klosser, for at de ikke skal kvine. Br.syl.pasta skal smøre stempel/syl. uten å forringe gummimansjetten. Trenger ikke være mer varmebestandig enn gummien, som jo ligger enda nærmere varmekilden. :)

Mykle: "Silikon grease" blir ikke det liggene som et litt tykt lag utenpå listene da ? Litt klønete og ha slikt på dørlistene - lett og få på klærne vil jeg tro well

Er ikke så tykt når man får smørt utover. Ikke klissete slik som grease er heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mykle

Loppa:

Det jeg kan huske som Erling sier her var at det ikke var noe problem med klær ol. Det er jo ikke mer enn en tynn hinne som skal til. Påføres med en liten svamp el. Fordelen er jo at du slipper og smøre listene til stadighet.

Takker for tipset Erling, skal sjekke det!!

- Chris

Det høres da bra ut :) Synes også de silikonstiftene fra bensinstasjonen varer altfor kort.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres da bra ut :) Synes også de silikonstiftene fra bensinstasjonen varer altfor kort.

Roooolf! De varer ikke kort hvis man ikke gnikker rompa med vilje borti hver gang man setter seg inn da ;)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider