Gå til innhold

Tannstang og servovæskelekkasje

wirrumsen

Anbefalte innlegg

Som overskriften antyder så har jeg et problem med P11-spetakkelet mitt. Det drypper jevnt og trutt servovæske ut fra en ring eller foring eller noe på tannstanga. Ikke mye, men nok til at det merkes. Bilen var på service i dag (140k), og de skiftet samtidig mansjettene. Men det var verre med lekkasjen.

Visstnok var det umulig å anskaffe bare enkeltdeler til tannstangsystemet. Skal jeg fikse problemet, er jeg nødt til å kjøpe et helt tannstangsystem. Dette kostet alene nesten 8000 kroner pluss mva. Med andre ord ikke særlig studentvennlig... :( I tillegg kommer jo også jobben med å skifte alt. Og verkstedtimer er ikke direkte rimelig.

Så da lurer jeg på om det er noen som har lignende erfaringer? Noen som kanskje har noen deler på lager slik at jeg slipper å kjøpe hele tannstanga? Etter hva jeg forstod, så var det bare en ring eller foring som var gåen, og dette er jo ikke særlig kostbart egentlig. Men ettersom Nissan ikke vil levere bare enkeltdeler til dette systemet, så vil skjebnen det annerledes.

Bilen er en 2-liter GX P11. Noen som har en delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har formening om hvor mye arbeidet vil koste? Har funnet ei brukt tannstang hos ei bruktdelssjappe i nærheten. Den skal være i fin stand, og koster 3000 pluss mva. Sparer da i overkant av 5000 kroner i forhold til det å kjøpe tannstanga ny.

Skal sjekke prisene på arbeid hos et par verksteder i dag, så får vi se hva totalsummen blir. Men det blir sikkert noen lakser det også...

Og apropos bilder; jeg har dessverre ikke kommet meg så langt. Har litt dårlig tid i hverdagen, dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, fikse bil selv? Er du sprø? :D

Nei, jeg skulle gjerne gjort det. Men når det gjelder bilen, setter jeg det helst bort til de som har peiling. Det er sikkert ikke verdens vanskeligste oppgave å skifte tannstang og sånt. Men for det første må jeg da ha riktig verktøy (kan godt hende vi har hjemme). For det andre må jeg vel ha en bukk eller noe sånt for å heve bilen. For tannstanga skiftes vel ikke ovenfra og ned? Eventuelt kan jeg jo bare få hjelp av et par stykker til å vippe bilen over på taket. Men da blir det vel sannsynligvis ytterligere noen prosjekter etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider