Gå til innhold

mercedes e class eller bmw e 46?

Ranger emnet

apriliamk

Anbefalte innlegg

Originally posted by JuIius

En som liker BMW ville aldri valgt MB

En som liker MB ville aldri valgt BMW.

Dette betegner en ekte entusiast. Dette er forskjellige biler, men hvis du vil ha den sportslige bilen så er BMW E46 det korrekte valg

Jeg er gal etter BMW, men har hatt Mercedes og kunne godt tenkt meg en igjen.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

Jeg har kjørt titusenvis av kilometer i begge disse bilene, og hadde jeg hatt valget (som jeg jo forsåvidt hadde da jeg kjøpte bil) så hadde jeg valgt e46 igjen. E-klassen er stor og komfortabel cruiser, men i utgangspunktet ingen kjøremaskin. Kjører du derimot veldig mye, så sliter den deg ikke ut.

Kjøper du en e46 får du en bil som fortsatt er penere enn det aller meste som står i nybilbutikkene (hvis det betyr noe) og som har betraktelig mer dynamiske kjøreegenskaper.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by apriliamk

hei. skal ha bil nå

skal enten ha mercedes benz e class ca modell 98 eller en bmw e 46 ca modell 98.. er ganske usikker. hvem hadde du valgt? kom med + og - ;)

det lille jeg har kjørt av e klasse og e 46 så ville jeg kjøpt e46

e klassen blir litt stor og klompete når du skal kjøre litt aktivt. men til duger fint til å bare cruise rundt med.

liker også designet til e46 bedre en e klassen.. ser litt mere sporty ut.

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis plass osv. er samme faen for deg;

Velg E-klassen (som jeg har nå) hvis du elsker å cruise og digger langturkomfort

Velg 3-serien hvis du er typen som elsker å KJØRE, og ikke bare bli transportert fra A-B.. ;) Men du får også langturcomfort og cruising her!!

Begge er absolutte yndlingsbiler!!

:)

Edit: Hvorfor ikke en E39?? :D Det er en suveren bil det også! Utrolig god å kjøre, og med like god plass osv. som en e-klasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Quote)

Originally posted by BMW-328

No offence, men jeg skrev

(Quote)

Dette betegner en ekte entusiast.

Det er noe i det du sier Karsten, men dette er og noe som betregner en fantast. Som nekter å innse at det finnes merker som har en modell eller fem som er enten bedre, råere, sterkere, peneere osv en det merket som han holder seg til...

Går en hårfin linje der.

Eg sverger til BMW, og kommer vel ikke til å skifte merke de første 50 årene, men eg har ingen problemer med å like andre merker og modeller og belønne de for egenskapene deres.

Ellers slutter eg meg til de andre lenger oppe med tanke på forskjellene på disse bilene...

eneste som kan tilføyes er vel at det er lettere å få ett "personlig" preg på en BMW (tenker ikkje på rice-hore-plastic-fantastic-inngrep), enn på en Mercedes E.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider