Gå til innhold

Hjul lager, Hjelp?!

Ranger emnet

bakk1

Anbefalte innlegg

Hei, etter og kjørt med det stygge hjul lagret (begge foran) ødlagt en stund, skal jeg nå fixe det,

Aldri gjort dette så alt av tips, bilder osv hadde vært fint egentlig...

(har desverre ikke råd til haynes boka)

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem å bytte.. se i hayns boka,den er ok til sånn lette reprasjoner..har du den ikke,kjøp den :D

husk at det er koniske lager på 240'n... ett lager lengst inne på spindelen og et ytterst... når du setter på de nye lagrene bruke godt med hjullager-fett.. både på spindelen,navet og lagerene..smør inn lagerene og "snurr" di i håda,så fettet går inn over ruller etc.. sett på navet..dra til "passe" type 10-15NM el no, IKKE hardt..snurr navet rundt en stund,så fett'et går mer inn i lageret.. så strammer du til til at lageret klyper, så slakker du ca 1/4 omdreining.. røsk i navet for å sjekke at det ikke er slark..monter alt sammen igjen.. og røsk på ny i hjulet for å verefisere at det ikke er slark..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelp. noen som har no bilder?

Har kjøpt hjul lager nå,ala Biltema, er sikkert no dritt, men får holde for vinter'n håper jeg!

Tar meg råa og kjøper den haynes boka jeg tror jeg.

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe bilder..er i boka..den selges på tema... har ikke god erfaring med hjulager fra tema..billige, og ryker fort.. har hatt det på MB230TE 'n til pappa, og på ene 240'n min..aldri mer...ryker fort.. mulig du er heldig...det finner du jo ut etterhvert :D

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skåler følger jo med da..som regel i allefall... kjøpte på mekonomen siste gang jeg bytta.. komplett lager med skåler etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider