Gå til innhold

Problemer med å koble cd-spiller på en A4

Ranger emnet

mihkku

Anbefalte innlegg

Bilen har 4 høytalere men så kommer problemet.

Skal legges inn en helt ordinær cd-spiller på bilen men bilen har 4kontakter mens spilleren har 2. Vet at 1. kontakten er strøm osv. 2. kontakten er høytalerene forran. 3. Kontakten er de aktive høytalerene bak og at den 4. kontakten er til kjøre comp.

Problemet: Hvordan få de aktivehøytalerene til å virke på cd-spilleren.

Har kommet på en løsning.

Lodde på phonokontakter på høytaler kablene og koble den gule ledningen på styrestrømmen til forsterker.

Ta strømkablene som går til de aktivehøytalerene og koble de på styrestrømmen til cd-spilleren.

Blir dette riktig ? og evt. har noen koblingsskjema ?

Er 2 høytalere og 8 ledninger eller 10 hvis jeg husker sånn noenlunde rett.

En god hjelp hadde vært en stor takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dette problemet. Det går helt fint å få lyd i høyttalerne foran (disse er på iso-kontakten). Men på høyttalerne i dørene bak har jeg fremdeles problemer. Har prøvd mange kominasjoner, men jeg finner ikke ut hvilke ledninger som er til høyttalerne bak. De funker fint på originalspilleren:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har sånn bose anlegg er det egene forsterkere til de høyttalerne bak.. Det er derfor du får lyd i bare dem foran.. Det du trenger er en overgang fra den gule pluggen og over til phono.. Eller evt lodde på phonoplugger.. Dette er signal til forsterkeren som driver de bak.. Men du trenger oxo en forforsterker som forsterker opp signalet.. Den orginale spilleren i audi'en opererer med større signal enn en annen spiller med phono-utganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

Om du har sånn bose anlegg er det egene forsterkere til de høyttalerne bak.. Det er derfor du får lyd i bare dem foran.. Det du trenger er en overgang fra den gule pluggen og over til phono.. Eller evt lodde på phonoplugger.. Dette er signal til forsterkeren som driver de bak.. Men du trenger oxo en forforsterker som forsterker opp signalet.. Den orginale spilleren i audi'en opererer med større signal enn en annen spiller med phono-utganger..

Jeg vet ikke om jeg har bose, vet ikke hvordan en ser det (kan ikke huske noen gul plugg bak der, det var fire stykk, 2 ISO, 1 svart rar en og en rød med bare en ledning på). Men det spillte ikke noe bedre enn noen andre standardanlegg jeg har hørt. Og orginalspilleren er kassettspiller da. Men det kan jo stemme det du sier, for ellers skulle jo ledningen til høyttalerne bak vært på ISO-kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mnx

Jeg vet ikke om jeg har bose, vet ikke hvordan en ser det (kan ikke huske noen gul plugg bak der, det var fire stykk, 2 ISO, 1 svart rar en og en rød med bare en ledning på). Men det spillte ikke noe bedre enn noen andre standardanlegg jeg har hørt. Og orginalspilleren er kassettspiller da. Men det kan jo stemme det du sier, for ellers skulle jo ledningen til høyttalerne bak vært på ISO-kontakten.

Det var iallefall en gul plugg sånn ca firkanta med 4 ledere inn på.. Det skal visst være signalkablene til forsterkeren bak... Så det som må gjøres er å enten skaffe overgang eller lodde inn på 2 phonoplugger og kjøre signalet gjennom en forforsterker før det plugges inn i signalutgangen på den nye spilleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pluggen som er på A4'en er sort men er nok samme prinsippet. Trur det er signalkabel og styrestrøm som går til forsterkerene. De på Audi hadde gjort det en gang men de husket ikke :/

Men som jeg også nevnte ovenfor så var jo den ene løsningen å lodde signalkablene på phonokontakter også koble styrestrømmen til en eller annen styrestrøm.

Men hva som er hva og om dette er riktig vet jeg ikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Han som har den bilen snakker om å selge den nu :/ skal ha seg en Sedan. Men hadde vært artig å vist hvordan man kobler detta sammen. Men er nok sant, best å bytte.

Du kan da lese dette og se om det hjelper deg noe:

http://www.audiworld.com/tech/elec74.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...