Pompiuses Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Trenger man spesialverktøy av noe slag for å tilpasse stålombundne slanger (brukt til oljekjøler)? Eller holder det med ei baufil for å få dette skikkelig? Slange: http://www.racerpartswholesale.com/aero.htm Slange ender: http://www.racerpartswholesale.com/aero1.htm Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 kappet mine slanger med vinkelsliper jeg. bare teipa noen runder med bred teip og kappet midt på teipen (hindrer at den fliser opp så mye) Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by hfracing kappet mine slanger med vinkelsliper jeg. bare teipa noen runder med bred teip og kappet midt på teipen (hindrer at den fliser opp så mye) Hvor kjøpte du oljekjølerkittet ditt? Har du forresten kjøpt noe å dra utenpå stålslangene? Slik at de ikke skal gnisse i stykker alt som ligger nær de. Har sett på "hose sleeves", men det er så sinnsykt dyrt: http://www.racerpartswholesale.com/aero6.htm Edit: Hvordan tømmer du kjøleren når du skifter olje? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Vist du klare og legge det opp uten av det "gnisser" må jo det vere det beste.. Di slangene ser jo digg ut...!! ;) (må vises) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Moldvarp Vist du klare og legge det opp uten av det "gnisser" må jo det vere det beste.. Di slangene ser jo digg ut...!! ;) (må vises) Man må selvsagt legge opp slangene 100%, men hvis de uforvarende blir liggende å gnisse mot noe over tid så kan det bli særdeles ufint med tanke på at stålet lett kan sage over andre ledninger. Derfor bedre førevar enn ettersnar å heller pakke de inn i noe som tåler varmen over tid :D Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallis Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 har akkurat slike slanger som bensinslanger på snøscootern min. der jeg kjøpte de, sa de også at jeg skulle bruke vinkelsliper. i mangel av vinkelsliper kappet jeg dem med en bra avbitertang, funka utmerket.... Siter live fat, die young, and leave a big, fat, corpse... ->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:) x: honda civic lsi x:mazda 1,6 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by hfracing kappet mine slanger med vinkelsliper jeg. bare teipa noen runder med bred teip og kappet midt på teipen (hindrer at den fliser opp så mye) Bare sånn når vi nå er inne på oljekjøler, så vurdere jeg å montere dette på min, men må si meg meget usikker på hvor jeg skal "ta ut" olja slik at den sirkulerer igjennom kjøleren, har noen en grei enkel forklaring på dette? Bilen er en Golf TD som er juster en del opp og derfor vil jeg for å være på den sikre siden få en kjøler så jeg ikke tar knekken på noe. mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Golf 3 GTD Special Bare sånn når vi nå er inne på oljekjøler, så vurdere jeg å montere dette på min, men må si meg meget usikker på hvor jeg skal "ta ut" olja slik at den sirkulerer igjennom kjøleren, har noen en grei enkel forklaring på dette? Bilen er en Golf TD som er juster en del opp og derfor vil jeg for å være på den sikre siden få en kjøler så jeg ikke tar knekken på noe. mvh Du kan jo sjekke ut disse linken. Er vel ganske likt på alle biler: http://www.sportauto.cc/Oil-Cooler/acura_integra_type_r_oil_cooler_text.htm http://honda-tech.com/zerothread?id=325961 Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by hfracing kappet mine slanger med vinkelsliper jeg. bare teipa noen runder med bred teip og kappet midt på teipen (hindrer at den fliser opp så mye) hfracing: Når du satte på koblingene på slangen, bare skrudde du dem rett på eller brukte du et eller annet fett som tetter/smører i tillegg? Er det noen spesiell teknikk for å få de på eller? Det er jo en sant helvete å få skrudd de på :mad: Edit: Fikk tips om at jeg må fjerne metallet rundt slangeenden for at det skal passe. Noen som vet om en lur måte å gjøre det på?? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats`ern Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Golf 3 GTD Special Bare sånn når vi nå er inne på oljekjøler, så vurdere jeg å montere dette på min, men må si meg meget usikker på hvor jeg skal "ta ut" olja slik at den sirkulerer igjennom kjøleren, har noen en grei enkel forklaring på dette? Bilen er en Golf TD som er juster en del opp og derfor vil jeg for å være på den sikre siden få en kjøler så jeg ikke tar knekken på noe. mvh Du kjøper deg en sånn ring liten ring-ting som HF har på sin der.. skrur på der hvor filteret sitter.. så skrur du filteret i "ringen" etterpå.. ferdig ferdig-. Siter Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5: "Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Mats`ern Du kjøper deg en sånn ring liten ring-ting som HF har på sin der.. skrur på der hvor filteret sitter.. så skrur du filteret i "ringen" etterpå.. ferdig ferdig-. Okei, så du sitter denn på før filteret. Ka koster i såfall denne og hvor selges dette? mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 mitt oljekjøler oppsett er ikke no "kit".. kjøpte en stor oljekjøler av jantore på forumet her, siden han oppgraderte til et par enda større.. stakk på kollevoll og henta mocal sandwich plate/spacer. skrus på istedenfor oljefilter og så oljefilter uten på mocal plata.. strøken montering.. kjøte adapter med innebygget termostat jeg, slipper å kjøle kald olje, og motorn blir fortsatt fort varm.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freezer Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by hfracing mitt oljekjøler oppsett er ikke no "kit".. kjøpte en stor oljekjøler av jantore på forumet her, siden han oppgraderte til et par enda større.. stakk på kollevoll og henta mocal sandwich plate/spacer. skrus på istedenfor oljefilter og så oljefilter uten på mocal plata.. strøken montering.. kjøte adapter med innebygget termostat jeg, slipper å kjøle kald olje, og motorn blir fortsatt fort varm.. hvor mye kostet sandwich plate/spacer??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by hfracing mitt oljekjøler oppsett er ikke no "kit".. kjøpte en stor oljekjøler av jantore på forumet her, siden han oppgraderte til et par enda større.. stakk på kollevoll og henta mocal sandwich plate/spacer. skrus på istedenfor oljefilter og så oljefilter uten på mocal plata.. strøken montering.. kjøte adapter med innebygget termostat jeg, slipper å kjøle kald olje, og motorn blir fortsatt fort varm.. HFRACING: Når du tilpasset stålslagene, måtte du fjerne metallet rundt slangeenden for at koblingene skal passe? Eller bare skrudde du dem rett på eller brukte du et eller annet fett som tetter/smører i tillegg? Er det noen spesiell teknikk for å få de på eller? Det er jo en sant helvete å få skrudd på mine :mad: Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 brukte bare vold jeg, var ikke klar over no spesialtriks osv.. :cool: har ikke hatt no problemer med lekkasje Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg